Arthur viert kerst

Arthur viert kerst
Series:

‘Dit wordt de leukste kerst ooit!’

Het is een bijzondere dag vandaag. Arthur viert kerst met zijn vriendjes. Maar hoe vier je kerst eigenlijk? Samen bereiden de vriendjes het beste kerstfeest voor en tonen ze wat zij het allerliefst doen met kerst.

Kerst, vriendschap en feestelijk

Op kerstochtend is Arthur al vroeg uit de veren. Tijd om de leukste dag van het jaar te vieren. Maar hoe doe je dat eigenlijk, kerst vieren? Samen met zijn familie en vriendjes gaat Arthur op onderzoek uit. Al snel komt hij tot de conclusie dat iedereen een eigen favoriete bezigheid heeft met kerst. En die van hem? Hij viert kerst het liefst met al zijn vriendjes.

De illustraties vormen dit boek en geven het een vrolijke uitstraling. De schattig verklede kinderen vormen steeds het middelpunt van de tekeningen. De tekst heeft een speelse opmaak. Het lettertype kent verschillende groottes waardoor sommige regels er echt uitspringen, een handig element bij het voorlezen van dit prentenboek. De kerstgedachte van het verhaal is lief en warm, perfect passend bij de tijd waarin je dit boek uit de kast zal pakken.

Arthur viert kerst is onderdeel van de serie Beestenboel. De serie helpt je ontdekken hoe uniek je bent en hoe fijn het is om gewoon jezelf te zijn. Dit doen ze door alle personages te verkleden als een ander dier. Misschien ben jij diep van binnen wel een tijger net als Arthur, een flamingo net als Emma, een kat net als Olivia of een aapje net als Louis. Iedereen is anders… maar wie ben jij?

Een vrolijk boek over ontdekken wat echt belangrijk is, samen met je vrienden. Voor kleine beestjes én grote kinderen vanaf 3 jaar.