Beer op vakantie

Beer op vakantie

‘Houd jij ook zo van vakantie?’

Beer gaat met mama en papa op vakantie naar zee! Daar heeft hij veel plezier, maar al snel mist hij zijn vriendjes. Tot mama voorstelt om leuke vakantiecadeautjes voor hen te verzamelen …

Een schattig verhaal over op vakantie gaan en weer thuiskomen. Beer gaat op vakantie. Hij heeft een leuke dag aan het strand, maar beseft al snel dat hij zijn vriendjes mist. Daarom verzamelt hij mooie cadeautjes. Voor hij het weet, is de vakantie voorbij. Als Beer weer thuis is, deelt hij alle cadeautjes uit. Vakantie is leuk, maar je vriendjes terugzien is nog leuker!

Aandoenlijk, vrolijk en zomers

Een heerlijk boek waarvan je zin krijgt in een gezellige en onbezorgde zomer. Dit boek doet aandoenlijk en gezellig aan, maar beschrijft wel realistisch verschillende kanten van het op vakantie gaan. Natuurlijk is reizen leuk en spannend, maar je laat wel even achter wat je thuis allemaal hebt. Vakantie kan ook zorgen voor heimwee, je kunt ook dingen missen wanneer je op vakantie bent.

Gelukkig heeft beer bijna geen tijd voor heimwee, door alle leuke dingen die de zomer bijzonder maken. Slapen in een tent, spelen op het strand en het eten van veel ijsjes. Beer komt er achter dat de tijd snel gaat wanneer je plezier hebt. Het boek loopt op een bijzondere manier af, want op vakantie gaan is leuk, maar thuiskomen en iedereen weer terugzien, is soms nog veel leuker. Hij deelt graag vakantiecadeautjes uit aan al zijn vrienden.

Een heerlijk schattig verhaal om jonge kinderen op een eerlijke manier voor te bereiden op het op vakantie gaan en weer thuiskomen. Het boek is geschikt voor kinderen van 4-6 jaar en bevat vrolijke en kleurrijke illustraties.