Bob Popcorn in Amerika

America, here we come!

Ellis, Dante en Bob Popcorn hebben iets belangrijks ontdekt: Bob is niet de enige levende maiskorrel! Er bestaan er nog meer, in Amerika. En Bob wil ze dolgraag ontmoeten. In de zomervakantie gaan ze naar boer Bill. Bill woont vlakbij de popcornfabriek waar Bob vandaan komt. Zullen ze de andere maiskorrels vinden?

Grappig, spannend, fantasievol

Voor wie Bob-popcorn nog niet kent: hij is een levende popcorn. JA, ECHT, je leest het goed! Toevalligerwijs is hij bij Ellis terechtgekomen, ze verzorgt hem goed al  valt dat niet altijd mee want Bob kan behoorlijk eigenwijs zijn. Behalve Ellis en Dante weten maar weinig andere mensen van het bestaan van Bob. Ellis wil dat graag zo houden want ze heeft gemerkt dat niet altijd iedereen even goede bedoelingen met Bob heeft. Zelfs haar vaders weten van niks!

In het vorige boek ‘Bob de popcornspion’, heb je kunnen lezen dat Bob waarschijnlijk niet de enige levende popcorn is. Er zouden soortgenoten gesignaleerd zijn aan de andere kant van de oceaan. Reden temeer om daar eens een kijkje te gaan nemen. Bob heeft er wel oren naar om de overzeese popcorns te ontmoeten. En zo gebeurt het dat Bob met Ellis en Dante naar Amerika vliegt. Ook de vaders van Ellis zijn van de partij maar die weten de ware missie van de reis niet. Na een spannende vliegreis komen ze aan in Amerika. Eenmaal daar mondt de zoektocht uit op een spannend avontuur. Of Bob zijn soortgenoten echt gaat vinden kun je lezen in dit spannende derde boek.

Voor wie Bob al kende uit de vorige twee boeken zal het geen verrassing zijn dat hij het zijn mensenvrienden soms knap lastig maakt. Zo moet Ellis ook in dit boek hem regelmatig streng toespreken. Maar vaak zijn juist die onmogelijke momenten van Bob humoristisch. Die Bob, hij is me er eentje! Een grappig figuur waaraan veel lezers verknocht zijn geraakt. Want ondanks alles is hij een vriend om van te houden. Hij is niet voor niets zo populair.  Wist je trouwens dat het eerste deel uit deze reeks bekroond werd met de kinderboekwinkelprijs?

De Bob Popcorn boeken maken deel uit van de serie Tijgerlezen. In deze reeks staat leesplezier voorop, er wordt geen rekening gehouden met technische leesniveaus. Korte, begrijpelijke zinnen, een duidelijk lettertype en een pakkend verhaal met veel plaatjes zijn kenmerkend voor deze reeks. Weet je trouwens dat er op de cover van dit boek iets leuks wordt vermeld: ‘met in dit deel extra veel MARTIJN VAN DER LINDEN’.  Dat betekent dus nog meer leuke tekeningen, en het waren er al zo veel. Tof hè!

Ben jij ook dol op Bob? Of wil je hem graag leren kennen? Dan is dit boek iets voor jou. Vanaf een jaar of 6.