Buitengewone Sinterklaasverhalen

Buitengewone Sinterklaasverhalen

‘Waar in ‘s hemelsnaam is Sinterklaas? We moeten de laatste voorbereidingen treffen voor ons vertrek!’

We kennen Sinterklaas als de goedheilige man die elk jaar op zijn stoomboot arriveert. Maar ieder jaar exact hetzelfde liedje – bootje, paardje, schoentje, cadeautje, … – wordt dat niet een beetje saai? Hoog tijd voor de verhalen die we nog nooit gehoord hebben!

Modern, humoristisch, meeslepend

We kennen ze allemaal, de alledaagse sinterklaasverhalen over het vullen van schoenen, pakjesavond, het grote pietenhuis. Verhalen die ieder jaar opnieuw verteld worden, verhalen die we zouden kunnen dromen. Actrice, zangeres en auteur Marijke Umans schreef daarom vijf nieuwe verhalen waarin we een kant van Sinterklaas gaan leren kennen die we nooit verwacht hadden. In het boek Buitengewone Sinterklaasverhalen zijn deze vijf moderne verhalen gebundeld.

Wist jij bijvoorbeeld al dat Sinterklaas een enorme schoenenverslaving heeft? Hij kan maar niet stoppen met het bekijken van schoenen, het sparen van schoenen en zelfs het ruiken aan schoenen. En ken je Fred al? Sinterklaas schreef hem een bijzondere brief nadat hij van de zoon van Fred eerder een heel verdrietige brief had gekregen. Robinne en Raven hebben een probleem, ze hebben gescheiden ouders en zijn het zat om twee keer Sinterklaas te moeten vieren. Gelukkig heeft Sinterklaas de perfecte oplossing. En dan nog maar te spreken over de enorme dierenliefde van onze Sint. Of zijn talent voor schaatsen… Het boek is beeldend geschreven in het Belgisch Nederlands. De verhalen zijn meeslepend, kennen humor en zijn enorm eigentijds. De tekst wordt versterkt door prachtige, kleurrijke illustraties gemaakt door Flor Aguilar. De illustraties bevatten humor en vullen het verhaal perfect aan.

Dit kleurrijke geheel is geschikt om zelf te lezen vanaf acht jaar en om naar te luisteren vanaf zes jaar.