Bureau S.P.E.U.R.N.E.U.S. en de junglebende

‘Bureau S.P.E.U.R.N.E.U.S. is terug in een nieuw avontuur!’

Meneer de Bruin meldt zich aan voor een bijzondere opdracht. Bureau S.P.E.U.R.N.E.U.S. moet de vermiste Cor de Haan opsporen in de jungle van Costa Banana. Het is geen gewone opdracht, maar een soort wedstrijd waar verschillende detectives aan meedoen. Lev vertrouwt het niet en daarom gaan hij en zijn vrienden mee om meneer de Bruin in de gaten te houden. Algauw ontdekken de kinderen dat ze in groot gevaar verkeren.

Spannend, humoristisch en vlot

Bureau S.P.E.U.R.N.E.U.S. is terug in een nieuw avontuur! Deze keer reizen Lev en zijn vader, meneer de Bruin, af naar de jungle van Costa Banana. Cor de Haan is vermist en zijn broer looft een beloning uit aan de detective die hem terugvindt. Maar Lev vertrouwt het zaakje niet. Gelukkig zijn zijn vrienden ook meegegaan om te helpen zoeken naar Cor de Haan. En dat is maar goed ook, want Lev en zijn vrienden ontdekken een groot geheim. Zal het ze lukken om deze zaak tot een goed einde te brengen?

Het verhaal is vlot en beeldend geschreven. Je ziet het helemaal gebeuren. De hoofdstukken zijn relatief kort en de spannende gebeurtenissen volgen elkaar in rap tempo op. Dit zorgt ervoor dat je door de bladzijdes vliegt. Je blijft lezen, want je moet weten hoe het zit. Het verhaal zit vol grapjes en de illustraties sluiten daar heel goed bij aan. Ze vormen samen met de tekst een mooi, vrolijk geheel.

Bureau S.P.E.U.R.N.E.U.S. en de junglebende is het vervolg op Bureau S.P.E.U.R.N.E.U.S. en de boekenmaffia waar wij eerder al een boekentip bij schreven. Ondanks dat dit een tweede deel uit een serie is, kun je dit boek prima los lezen van het eerste deel. Het verhaal staat volledig los van het eerste deel.

Een spannend, humoristisch avontuur voor speurneuzen vanaf 8 jaar.