De allergrootste

‘Groot zijn is niet altijd gemakkelijk.’

Een boek met veel boeiende weetjes en adembenemende illustraties voor kleine biologen vanaf 5 jaar. In dit boek worden negen dieren voorgesteld die elk op hun manier de allergrootste zijn. Ontdek de wereld van de giraf, de komodovaraan, de Afrikaanse olifant, de kolossale inktvis, de eland, de blauwe vinvis, de struisvogel, de galápagosreuzenschildpad en het nijlpaard.

Interessant, origineel, gedetailleerd

De allergrootste is het derde deel van de prentenboek serie Superbeesjes, een serie van Clavis met non-fictie prentenboeken over bijzondere dieren. In dit deel wordt je meegenomen in de wondere wereld van de allergrootste dieren. Het boek neemt je mee langs negen dieren die ergens de allergrootste in zijn. Natuurlijk gaat het over het dier met de langste nek, maar ook de grootste schildpad, de grootste vogel en het allergrootste dier van het dierenrijk komen aanbod. Per dier zijn er drie dubbele bladzijden gereserveerd die vol staan met illustraties en allerlei weetjes. De eerste dubbele pagina begint met een grote illustratie van het dier waar een korte inleiding bij geschreven staat. De twee dubbele pagina’s erna staat vol met weetjes. Je leest er bijvoorbeeld over de grootte, het gewicht, maar ook over het voedsel wat deze dieren eten en waar je deze dieren kan vinden. Ook de bijzonderheden van het dier staan hier vermeld. De teksten worden begeleid door prachtige illustraties van Steffie Padmos. Zij vullen de tekst mooi aan.

Dit boek is geschikt om voor te lezen aan kinderen vanaf 5 jaar. Kinderen vanaf 9 jaar kunnen het boek zelf lezen.

Een prachtig boek voor  kinderen die meer willen leren over de wondere wereld van het dierenrijk.