De brief om middernacht

De brief om middernacht

Wat doe jij als je ouders vermist raken? Durf jij door die mysterieuze deur te stappen zonder te weten wat er aan de andere kant is?

Het is midden in de nacht wanneer er een hele geheimzinnige brief bij Emily thuis wordt bezorgd. Daarop vertrekt haar moeder naar een onbekende bestemming. Niet lang daarna verdwijnt ook haar vader. Er is maar één ding dat Emily kan doen: haar ouders zoeken. Er volgt een bloedstollende tocht dwars door de nacht, opgejaagd door een wezen dat rechtstreeks uit een nachtmerrie lijkt te komen. Deze tocht leidt haar naar een deur. Een mysterieuze deur… een deur die alleen om middernacht open gaat. Dit is het moment dat Emily volledig op zichzelf is aangewezen, in een onbekende wereld vol magie. Maar… wie kan ze vertrouwen?

Fantasievol, raadselachtig, humor

Het verhaal neemt je eerst mee naar Londen, de hoofdstad van Engeland. Hier woont Emily samen met haar ouders. Plots hoort ze allemaal geluiden van beneden komen en ziet ze haar ouders onderaan de trap staan. Haar vader heeft een dik, crèmekleurig stuk papier vast dat helemaal vol geschreven is. Ook hoort ze haar vader iets roepen over ‘de nachtpost’ en dat hij haar moeder heeft gevangen. Emily snapt er helemaal niks van en wanneer haar moeder net is vertrokken hoort ze de Big Ben slaan. Het was middernacht. Het wordt een zoektocht naar haar ouders en… de identiteit van zowel haar ouders als van Emily zelf.

Dit is het debuut voor Benjamin Read en Laura Trinder. (En wat voor debuut!!). Na jarenlang strips te hebben geschreven, samen, kozen zij ervoor om een eerste kinderboek uit te brengen. En ik kan niks anders zeggen dan dat zij dit heel goed hebben gedaan en ik niet kan wachten op een vervolg! In het boek zelf is geen gebruik gemaakt van illustraties. Al is dit ook geen gemis. Doordat Benjamin Read de tekst heel beeldend heeft geschreven, kan je als lezer een heel goed beeld vormen van de omgeving en alle kleine details die er te zien zijn.

Ben je fan van Nevermoor? Dan is dit boek precies iets voor jou! Waarschuwing: Wanneer je begint te lezen is het ook moeilijk om te stoppen. De levensechte fantasiewereld slokt je op en neemt je mee. Het verhaal kent zowel humor als rustmomenten en… schrikmomenten!

Een mysterieus boek voor de mysterieuze lezer vanaf tien jaar.