De eerste mens

‘Hallo ik ben Aru. Ik leefde in de oertijd, ik zal je alles over ons vertellen.’

Wil je alles weten over de eerste mens? In dit boek lees je meer over hoe mensen in de prehistorie leefden. Hoe kwamen ze aan eten? Wat leerden hun kinderen? En waarom maakten ze grotschilderingen? Op deze en veel andere vragen krijg je antwoord. Je vindt in dit boek ook een leuk knutselwerkje, een grote uitklappagina en een miniquiz, zodat je een echte expert wordt.

Leerzaam, uitgebreid en indrukwekkend.

De eerste mens is onderdeel van de informatieve prentenboeken-serie Willewete. Een serie prentenboeken die antwoord geeft op de vragen van jonge kinderen. De onderwerpen die aan worden gesneden zijn ingedeeld binnen de categorieën: Natuur, de wereld, veel te doen en geschiedenis. Dit nieuwe boek valt onder de categorie geschiedenis. En nog specifieker, personages uit de geschiedenis.

In dit boek staat de eerste mens centraal. We leren over het leven in de prehistorie. Aru neemt je mee in zijn leven, het boek is geschreven vanuit het perspectief van een kind. Je leert over de manier van leven, het bouwen van huizen, het koken van voedsel en het maken van wapens. Alles wat in die tijd nodig was om te overleven. En overleven was het zeker, want ook de vele gevaren worden besproken,

De illustraties vullen de tekst goed aan. Lastige woorden worden zowel uitgelegd met tekst als in de illustraties waardoor het voor kinderen begrijpelijk wordt. Weet jij bijvoorbeeld wat silex is?

Het boek bevat naast de tekst ook een aantal doe-opdrachten. Zo is er een miniquiz toevoegt om te kijken wat je van het verhaal onthouden hebt. Is er een knutselopdracht om zelf echte grottekening te maken, en heeft het spel zoek de verschillen een plaatsje gekregen in dit boek. Samen met de grote uitklappagina, de spannende illustraties en de uitgebreide tekst is dit boek een lust voor het oog!

Een informatief prentenboek voor kinderen vanaf zes jaar over personages in de geschiedenis, namelijk de eerste mens.