De fantastische verhalen van Tashi

‘Nou, het ging zo,’ zei Tashi.

Tim heeft een nieuwe, heel bijzondere vriend: Tashi. Tashi vertelt Tim de meest fantastische verhalen over reuzen en rovers, draken en dieven, over witte tijgers, flessengeesten en ontvoerde kinderen. Tim vindt het spannend en kan er geen genoeg van krijgen. Ook Tims vader en moeder luisteren graag mee.

Of Tashi echt bestaat? Het zou kunnen…

Sprookjesachtig, grappig, fantasierijk

Dit dikke boek bevat acht sprookjesachtige verhalen over Tashi, de nieuwe, speciale vriend van Tim. Tashi komt uit een ander land en heeft de meest fantastische dingen meegemaakt over de hele wereld. Tashi vertelt Tim over draken, tijgers, rovers en reuzen. De verhalen worden in een gesprekvorm verteld. Of Tashi vertelt de verhalen aan Tim, of Tim vertelt de verhalen over Tashi aan zijn ouders. Zij vinden de nieuwe vriend van Tim ook erg interessant!  Tashi komt telkens voor grote uitdagingen te staan in de verhalen en de oplossingen die Tashi bedenkt zijn origineel en niet wat je zou verwachten!

De gedetailleerde illustraties zijn met potlood gemaakt door Kim Gamble. Ze passen perfect bij het verhaal en zorgen ervoor dat het verhaal tot leven komt. Op de eerste pagina is er een kaart zien waarop alle plaatsen zijn afgebeeld waar Tashi zijn avonturen heeft beleefd. Dat is een mooie toevoeging. De verhaling is in handen van Daan Remmerts de Vries. De taal die is gebruikt, is toegankelijk voor de leeftijdsgroep en het verhaal leest prettig (voor).

De acht verhalen staan los van elkaar, maar er is ook een samenhang tussen de verhalen. Elk verhaal eindigt namelijk met een cliffhanger waarin Tashi alvast zijn volgende verhaal aankondigt. Wedden dat je dan nog een verhaal moet voorlezen?

Voor alle kinderen vanaf 6 jaar die houden van sprookjesachtige avonturen.