De Game Challenge

De Game Challenge

‘Wil je graag winnen? Zorg dan dat je niet verliest!’

Kai speelt mee in een multigame van YouTube-gamer BossBor. En hij wint! Zijn prijs: online een nieuwe game testen. Op een geheime locatie. In een verlaten loods. Elke dag krijgt Kai anderhalf uur om prinses Lima te redden. Elke dag is op het YouTubekanaal te zien hoe hij steeds weer door de gruwelijke Amilzilla en zijn leger van Zillians in de pan wordt gehakt. Als Kai eindelijk ontdekt hoe hij die griezels kan ontwijken, ontvangt hij thuis een vreemd briefje. Is het van prinses Lima? Hoe kan dat? Beginnen de gamewereld en de echte wereld door elkaar te lopen?

laagdrempelig, realistisch, gamen

Dit boek gaat over Kai die erg van gamen houdt. Als hij een multigame wint, mag hij online een nieuwe game van dé YouTube-gamer BossBor testen. Kai is in de zevende hemel en zijn vrienden zijn jaloers op hem. Met een VR-bril op strijdt hij na schooltijd in een oude fabriekshal tegen de schurken en monsters in Kanbini, de nieuwe gamewereld. Het is de bedoeling dat hij prinses Lima redt. Kai geniet en vindt het superleuk en spannend. Tot Kanbini – de wereld van het spel – en de echte wereld door elkaar gaan lopen en hij thuis een noodkreet van prinses Lima ontvangt…..

Schrijfster Annet Jacobs heeft al verschillende boeken over Tiktok geschreven en daarvan tipten we eerder De TikTok challenge en De TikTok hack. Deze boeken zijn erg geliefd bij de jeugd. En dan nu een spannend avontuur over online gamen. Net als de boeken over TikTok zal ook dit verhaal bij kinderen vanaf een jaar of 9 in de smaak vallen. Het sluit immers perfect aan op de belevingswereld van de jeugd van nu: tegenwoordig is online gamen hot! De personages in het verhaal zijn kinderen die graag gamen en helemaal in de online wereld op gaan. Voor de lezer zal dit vast herkenbaar zijn.

Net zoals de andere boeken van de hand van Annet Jacobs, is ook De Game Challenge heel eenvoudig te lezen. Het boek is niet al te dik en de tekst leest vlot. Er staan geen echte illustraties in het boek, maar er zijn wat speelse effecten in de tekst aangebracht: in het paars zijn app berichten en polls geplaatst en je vindt kleine paarse tekentjes op elke bladzijde. Het lettertype leest fijn en de zinnen en de hoofdstukken zijn over het algemeen kort. Dit alles zorgt ervoor dat dit boek ook kinderen die niet zo graag lezen, of hier niet zo goed in zijn, zal aanspreken.

Voor alle gamefans vanaf een jaar of 9!