De Gorgels en de grote operatie

De Gorgels en de grote operatie

‘Vastberaden klommen de Gorgels terug naar de slaapkamers van hun mensenkind om te gaan waken’.

Bobba voelt al dagen onrust. Het stormt en er is een grote golf Rilbibberbrutelaartjes op komst. De helft van de kinderen in de naburige stad is ziek geworden. Hij roept alle Buurgorgels naar buiten om ze te waarschuwen. Bobba en Belia verslaan bijna alle Brutelaartjes. Maar dan wordt Melle ziek… Bobba zet een grote operatie in gang van Doorsluisgorgels, Geneesgorgels en Waakgorgels. Want Gorgels doen alles om ervoor te zorgen dat hun Mensenkind weer beter wordt. Joebelabambam!

Spannend, onderhoudend, fantasievol

JOEBELABAMBAM! De Gorgels zijn weer terug met een heel nieuw spannend avontuur. Bobby, Belia en alle andere Waakgorgels zijn onrustig, want een grote groep Rilbibberbrutelaartjes dreigen de kinderen ziek te maken. Iedereen staat op scherp en is klaar om deze nare wezentjes te lijf te gaan met hun waakstokken.
Ondanks dat Bobba en Belia supersnel zijn en supergoed vechten, gaat het toch nog mis. Melle en een boel andere kinderen worden ziek. Nu moet er zo snel mogelijk hulp komen van het Eiland. Gelukkig zijn er Doorreisgorgels, te herkennen aan hun oersterke benen en rugzakken, die zo snel mogelijk het eiland moeten proberen te bereiken. De Geneesgorgels op het eiland zijn al druk aan het werk om drankjes en smeersels te maken van eilandkruiden. Zal het de Gorgels lukken om iedereen weer beter te maken?

Dit boek is een prentenboek, dus niet te verwarren met de voorleesboeken over de Gorgels. Het speelt zich wel af ná het avontuur Het geheim van de gletsjer. Dit prentenboek heeft 26 bladzijden en heeft meer tekst dan een ‘normaal’ prentenboek. Zo voelt het als een voorleesverhaal. Alle personages die je kent uit de voorleesboeken, komen ook in dit verhaal terug.
De illustraties van Rick de Haas zijn geweldig. Met veel sfeer en oog voor detail. Op elke bladzijde is veel te zien, je ontdekt telkens weer nieuwe dingen, als je het boek nog eens leest. En reken maar dat de kinderen willen dat je dit boek nog eens leest! JOEBELABAMBAM, lezen jullie mee?