De grote hummelheisa

De grote hummelheisa

‘Waar is de kameleonbaby nou toch gebleven?’

Er worden veel kleintjes geboren in de dierentuin. Hoera! Maar de babydieren hebben ook veel hulp nodig: het mierenetertje lust geen mieren, de babyflamingo valt steeds om in zijn slaap en de kleine zeehond wil niet zwemmen. Gelukkig vindt egel Egbert voor alle problemen een oplossing. Tenminste… Waar is de kameleonbaby nou toch gebleven?

Dierentuin, baby’s, avontuur

Ben je al bekend met de populaire prentenboekenserie gemaakt door Sophie Schoenwald en Günther Jakobs over de dierentuin van directeur Diederik en zijn hulpje, de egel Egbert? Eerder verschenen al de delen De grote tandenpoetsdagDe grote verkleedpartij en Het grote bedtijdgedoeDe grote hummelheisa is een nieuw deel, en is ook prima los van de andere delen te lezen. Wat een geweldige titel!

Er is een echte geboortegolf in de dierentuin. Er zijn ontzettend veel jonge dieren geboren. Alleen hebben die jonge dieren zo hun eigen kleine problemen. Het ene dier wil niet eten, het andere dier durft niet in het water. En waar is nu toch de kleine kameleonbaby gebleven? De ‘problemen’ stapelen zich op.

Gelukkig denkt Egbert de egel, het hulpje van de dierentuindirecteur in oplossingen. Hij is niet snel van de wijs te brengen en maakt rustig zijn ronde door de dierentuin. Vol belangstelling luistert hij naar de ouders van de jonge dieren en pakt probleem voor probleem aan. Alleen blijft er toch nog een probleem over, want waar is nu toch de kameleon gebleven?

Wat is dit een heerlijk boek om voor te lezen. Het boek bevat veel tekst en is hierdoor geschikt voor de gevorderde jonge luisteraar. Enne Koens heeft dit verhaal, net als de andere delen, op zeer humoristische wijze vertaald. De grote vrolijke kleurrijke illustraties zijn een geweldige aanvulling op het verhaal. En die kameleon, kijk hiervoor maar eens heel goed naar alle illustraties in het boek… Een heerlijk boek om door te bladeren, te lezen en te bewonderen. Ga je mee naar de dierentuin?

De grote hummelheisa is geschikt voor dierenfans van 4 tot 6 jaar die zin hebben in een avontuur in de dierentuin.