De jacht op de wolven

Ik verander van gedaante…

Na een inbraak bij haar thuis ontdekt Esther dat er in haar omgeving illegale jachtpartijen gehouden worden. Alle wolven in de streek lopen gevaar! Terwijl haar ouders op reis zijn en ze bij Hector en Els logeert, komt Esther op het spoor van de jachtorganisatoren en hun klanten. Maar de criminelen kruisen haar pad en doen er alles aan om te verhinderen dat ze ingrijpt. Ze zijn zelfs bereid om over lijken te gaan. Gelukkig heeft Esther haar vriend Jonathan aan haar zijde en bezitten ze allebei een geheime kracht… Ontdek hoe het voelt om een wolf te zijn! Het vierde, perfect los te lezen verhaal over Esther. Voor lezers vanaf 14 jaar.

Wolvenliefde, gedaantewisselingen, stropen

Wat je vooraf moet weten: Christine Chevalier schreef eerder drie boeken over Esther en haar vriend Jonathan. In deze wolventrilogie worden Esther en Jonathan voor een medisch experiment geïnjecteerd met genetisch gemanipuleerd wolven-DNA, waardoor ze verscherpte zintuigen krijgen en bovendien naar believen kunnen veranderen in wolven. Dit boek is een op zich staand verhaal, dat los van de trilogie gelezen kan worden.

Al direct bij aanvang van het boek vindt er een gedaantewisseling plaats, waardoor je als lezer gelijk weet dat zowel Esther als Jonathan van gedaante kunnen wisselen. Ze doen dit zeer regelmatig, het wordt meestal vermeld in een kort zinnetje: ‘Ik verander van gedaante’. Ook kun je al vrij snel opmaken uit de context dat de meeste hoofdpersonages hiervan op de hoogte zijn.

Het verhaal bouwt dan langzaam op, je leert de familie en omstandigheden kennen. Als de ouders van Esther voor een weekje naar Parijs gaan verblijft Esther bij Hector, die haar uit bezorgdheid veel regeltjes oplegt. Maar Esther is wars van regels, temeer omdat ze een illegale wolvenjacht op het spoor is gekomen. Met hulp van Jonathan en later ook van anderen zet ze alles op alles om deze criminelen te laten stoppen met hun illegale praktijken. Ze negeert de regels van Hector, onderneemt levensgevaarlijke acties en heeft daarbij maar één doel: de wolvenjacht stoppen!

Een meeslepend, super spannend verhaal vol actie, je kunt niet stoppen met lezen. Het ’fantasy’ element speelt daarbij een belangrijke rol. Daarnaast doet het gebeuren natuurlijk ook een flink appèl op je rechtvaardigheidsgevoel en dierenliefde. De stropers zijn geen lieverdjes, ze schromen niet om mens en/of dier uit de weg te ruimen!

Christine Charlier heeft zich flink verdiept in het gedrag en de leefwijze van wolven. Het boek ademt dit uit. Kenmerkend voor haar schrijfstijl zijn de korte zinnen. Dit maakt het verhaal helder en vlot lezend. Illustraties ontbreken, wel is er bij aanvang van elk nieuw hoofdstuk een pootafdruk te zien.

Dit spannende ‘fantasybook’ is een echte aanrader. Geschikt voor lezers vanaf een jaar of 13.