De krokodil die niet van water hield

De krokodil die niet van water hield

‘Nu wist kleine krokodil het zeker. Hij had een hekel aan water.’

Kleine krokodil is niet zoals zijn broertjes en zusjes. Terwijl zij spartelen, sproeien en sproetsen, blijft hij liever aan de kant. Hij houdt niet van water.
Maar hij wil niet onderdoen voor zijn broers en zussen, dus besluit hij het nog één keer te proberen. Hij neemt een grote duik en… komt erachter dat hij helemaal geen krokodil is. Maar een DRAAK!

Origineel, grappig en vrolijk

In dit boek heeft Kleine Krokodil een groot probleem. Terwijl zijn broertjes en zusjes erg kunnen genieten van spelen en ravotten in het water, doet Kleine Krokodil dit niet. Hij houdt niet van water, hij houdt niet van zwemmen, maar hij was de enige. Dat maakt dat hij zich alleen voelt, hij had niemand om mee te spelen. In een laatste poging om er toch bij te horen, koopt Kleine Krokodil een zwembandje en probeert hij op die manier mee te spelen. Maar met een zwembandje lukt onder water zwemmen niet en ook overgooien lukt niet. Hij probeert nog een keer om zonder een zwembandje in het water te springen, maar ook dat gaat niet goed. Dan krijgt hij een kriebel in zijn neus en …. hij niest vuur! Nu weet hij waarom hij niet van water houdt, hij is helemaal geen krokodil, hij is een draak!

Dit boek gaat over anders zijn en moeite hebben om ergens bij te horen, al wil je het nog zo graag! Kleine Krokodil doet zó zijn best om hetzelfde te zijn als zijn broertjes en zusjes, maar het lukt hem niet. Het leert de jonge lezers dat niet iedereen dezelfde dingen leuk vindt en dezelfde talenten heeft. Iedereen is anders en dat moet je accepteren.

Kinderen vinden dit boek erg grappig, vooral om het einde moeten ze lachen. ‘Natuurlijk kan hij niet zwemmen, hij is een draak!’

Voor alle draken vanaf 3 jaar.