De memoires van Mila Mammoet

De memoires van Mila Mammoet

‘Ontmoet alle sterren uit de ijstijd’

Hoi, ik ben Mila. Dit zijn mijn memoires. Vind je het leuk een paar van de grootste sterren uit de ijstijd te ontmoeten? Zelf was ik nogal een kanjer in die dagen en van mijn tijdgenoten ken ik alle sappige geheimen, glorieuze momenten en geniepige acties. Geloof me, dit wil je niet missen!

In De memoires van Mila Mammoet neemt Mila, stijlicoon van de ijstijd, je mee naar haar glamoureuze wereld en leert ze je alle ins en outs over de prehistorische dieren die er woonden.

Leerzaam, humoristisch en uitgebreid

De memoires van Mila Mammoet is een humoristisch en informatief prentenboek voor de echte natuurliefhebber met interesse in geschiedenis. Het boek is geschreven vanuit het perspectief van Mila, een mammoet in de ijstijd. Zij neemt je mee in haar wereld waarbij je steeds opnieuw kennismaakt met een andere ster uit deze tijd. Van Ruben de Reuzenaap (Gigantopithecus) tot Ed en Willem, de reuzenbevers, alles komt voorbij. Het boek start met een stukje informatie over de ijstijd maar al snel ga je op reis langs de verschillende personages.

Ieder personage heeft een naam waardoor het verhaal persoonlijk wordt. Er worden feitjes genoemd, maar ook overal wordt een karaktereigenschap of gebeurtenis beschreven met een mooie dosis humor. Wist je bijvoorbeeld dat de wolharige neushoorn een eigen centrale verwarming in zijn lichaam heeft? Of wist je dat de grote kortsnuitbeer een enorme pestkop was?

De illustraties in dit boek zijn groot, kleurrijk en opvallend. Naast het dier zelf is in iedere illustratie een deel van het leefgebied meegenomen en iedere bladzijde kent ook kleine, grappige details. Achterin is een woordenlijst opgenomen waardoor je als echte ijstijdexpert uit de hoek kunt komen. Joukje Akveld heeft puik werk geleverd met de vertaling van dit leerzame prentenboek!

Een interessant boek voor liefhebbers van de natuur vanaf zeven jaar.