De mooiste vis van de zee gelooft niet alles

‘Daar geloof ik echt niks van.’

Bij de vrienden van Regenboog, de mooiste vis van de zee, duikt opeens een onbekende vis op. Hij vertelt griezelsprookjes en enge verzinsels, waardoor de anderen onrustig en bang worden. Maar Regenboog heeft deze Geelvin wel door. Met een slim idee lukt het hem weer rust in de groep te brengen.

Eerlijkheid, vriendschap, zee

Ken je de serie prentenboeken al over de vis ‘Regenboog’ met zijn mooie glitterschubben? Regenboogvis is echt De mooiste vis van de zee. Hij is prachtig, omdat zijn schubben fantastisch schitteren in de mooie blauwe zee. Als hij zich steeds meer alleen voelt, komt hij erachter dat hij pas echt gelukkig is, als hij zijn schubben deelt met de andere vissen, Wat is het fijn om vriendjes te hebben!  Ook dit boek kenmerkt zich weer door de toegevoegde glinsterende schubben uit glitterfolie. Jonge kinderen vinden dit bijzondere effect in het boek vaak geweldig.

Tijdens dit nieuwe verhaal ontmoet ‘Regenboog’ de vis ‘Geelvin’. Hij wil hem heel graag leren kennen en luistert aandachtig naar zijn verhalen. Die verhalen liegen er niet om. De wildste avonturen vliegen om je oren. Sommige vissen worden er echt angstig van, maar Regenboog gelukkig niet. Hij heeft door wat er aan de hand is en weet een manier om het weer rustig te krijgen in het water.

De serie ‘De mooiste vis van de zee’ is geschreven door Marcus Pfister, die in 1960 in Bern in Zwitserland werd geboren. Hij volgde daar een grafische opleiding aan de kunstacademie, waarna hij aan de slag ging als grafisch ontwerper bij een reclamebureau, Daarna is hij gaan werken als freelance illustrator. Zijn debuut was in 1986, maar in 1992 brak hij echt groots door met ‘De mooiste vis van de zee’. Dit boek verscheen uiteindelijk in ongeveer 50 talen. Al 30 jaar is deze serie dus een groot succes.

De boeken van Regenboog kenmerken zich door het sociale aspect dat steeds een grote rol speelt in deze serie. Er zit altijd een diepere laag in het verhaal. Dit verhaal leert je iets over eerlijkheid en vriendschap. Een prachtig vormgegeven boek met een mooie boodschap.

De mooiste vis van de zee gelooft niet alles is geschikt voor alle vrienden van de zee vanaf vier jaar die houden van een verhaal met een mooie boodschap over vriendschap.