De NEEhoorn en de Slangzaam

De NEEhoorn en de Slangzaam

‘Een spiksplinternieuw avontuur van de NEEhoorn, de eenhoorn die altijd NEE zegt!’

De NEEhoorn en de WELLES-prinses hebben ruzie, maar eigenlijk weten ze allebei niet meer waarom. Als de hond zich er ook nog mee gaat bemoeien, is de NEEhoorn het zat en gaat hij er vandoor. Na een lange toch belandt hij in de Dichte Donkere Jungle, waar de Slangzaam zich aan een tak hangt te vervelen. Wat de NEEhoorn ook voorstelt om te gaan doen, de Slangzaam heeft er geen zzzin in…

Origineel, humoristisch en fantasievol

Eerder verscheen al het boek De NEEhoorn. Het boek De NEEhoorn en de Slangzaam bevat een spiksplinternieuw avontuur van de NEEhoorn, de eenhoorn die altijd NEE zegt. Deze eenhoorn is niet vrolijk en zoetsappig, maar altijd chagrijnig. Het boek begint al meteen met heibel. De NEEhoorn heeft flinke ruzie met de WELLES-prinses. Maar waar die ruzie nu precies over gaat? Zowel de prinses als de NEEhoorn weten dit eigenlijk niet meer. De NEEhoorn is alles zo beu; hij slaat op de vlucht en verlaat het Heerlijke Hartenwoud.

In de Dichte Donkere Jungle komt de NEEhoorn de Slangzaam tegen, hangend aan een tak van een boom. De slang verveelt zich enorm, maar alle voorstellen die de NEEhoorn hem doet, slaat hij af. ‘Hoe kan iemand zich zó vervelen, dacht de NEEhoorn bij zichzelf. Terwijl er in de wereld zo veel te ontdekken valt. Dat beseffende belanden de NEEhoorn en de Slangzaam van het ene in het andere avontuur. Wat een fijn en fantasierijk boek!

Dit heerlijke boek is geschreven door Marc-Uwe Kling en Astrid Henn. Marc-Uwe Kling is een songwriter, een succesvol auteur en cabaretier. Hij studeerde filosofie en drama aan de Freie Universität Berlin.
Astrid Henn werkte jaren als artdirector voor reclamebureaus en als freelance ontwerper. Sinds kort werkt ze uitsluitend als illustrator. De NEEhoorn en de Slangzaam is heel knap vertaald door Jaap Robben, een veelzijdig schrijver, dichter en theatermaker.

De illustraties in het boek zijn heerlijk kleurrijk, fantasievol en humoristisch.

Als extraatje zitten er achterin het boek verschillende pagina’s voor als je je na het lezen van het boek zelf een keer erg verveelt. Je kunt dan bijvoorbeeld op zoek naar bepaalde illustraties in het boek of je kunt in het vriendenboekje van de NEEhoorn schrijven. Verder staan er tips om zelf een verhaal te schrijven en het boek bevat ook nog een gezelschapsspel (het ladderspel). Er is dus naast het boek lezen nog genoeg extra’s te doen met het boek.

De NEEhoorn en de Slangzaam is geschikt voor iedereen vanaf vijf jaar die zin heeft in een geestig en humoristisch verhaal over een chagrijnige eenhoorn en een verveelde slang.