De orde van de Gouden Leeuw

De orde van de Gouden Leeuw

‘De enige redding van het Rijk, Lucy, dat ben jij. Jij bent de uitverkorene’.

In paniek rennen Lucy en haar moeder door de straten van Amsterdam, op de vlucht voor duistere figuren. Ze kunnen niet bij elkaar blijven, en haar moeder duwt Lucy een mysterieus boek in handen. Lucy moet naar een geheime grot onder de brug gaan en daar het boek direct openen. Ze doet wat haar moeder zegt en belandt voor ze het weet in een andere wereld: het Rijk.
Daar ontmoet ze Alfred, Sam en Milstone. Zij leiden haar rond in het Gewest waar ze wonen en beloven haar te helpen haar moeder terug te vinden. Maar er gebeuren mysterieuze dingen in het Rijk. Er komen steeds meer signalen dat er angstaanjagende krachten aan het werk zijn en ze ontdekken dat Lucy de enige is die het Rijk kan redden. Ze moet zes Onnavolgbare Opdrachten uitvoeren om te voorkomen dat de gevaarlijke Schaduwheer Jaldabaz al het leven in het Rijk vernietigt.

Magisch, origineel, spannend

Het begin van het boek zet direct de toon voor de rest van het verhaal; spannend en roept ook vragen op. Lucy en haar moeder rennen door de straten van Amsterdam. Er zit iets achter ze aan, maar wat? En waarom stuurt haar moeder Lucy weg met de opdracht om op een veilige plek het boek te openen? Dit maakt dat je door wil blijven lezen en het boek niet weg kan leggen.

Lucy komt door het openen van het boek terecht in het Rijk, een parallelle wereld, waar ze vriendschap sluit met de drie vrienden Alfred, Milstone en Sam. Zij nemen haar onder hun hoede en samen gaan ze op onderzoek uit. Want er gebeuren vreemde en mysterieuze dingen in het Rijk. Het is voor Lucy een grote schok dat zij degene is die het Rijk zou moeten redden. Ze moet zes opdrachten uitvoeren om ervoor te zorgen dat het Rijk zal blijven bestaan. Lucy weet dat het moeilijk en gevaarlijk zal worden. Maar samen met haar drie vrienden voelt ze zich sterk. Zal het haar lukken?

In het boek is een plattegrond van het Rijk opgenomen, zodat je een idee krijgt hoe het eruit ziet. Samen met de verklarende woordenlijst achterin maakt het tot een heel compleet boek over deze nieuwe wereld. Een veelbelovend eerste deel!

Voor alle kinderen vanaf 10 jaar die van spannende verhalen houden.