De prins en de naaister

We helpen elkaar. Jij bewaart mijn geheim en maakt mooie kleren voor mij… En ik word op een dag een groot ontwerper.

Parijs, aan de vooravond van de moderne tijd.

Prins Sebastian is op zoek naar een bruid. Of eigenlijk zoeken zijn ouders die voor hem. Sebastian heeft het te druk met het verbergen van zijn geheime leven. ’s Avonds bestormt hij Parijs als de fabelachtige Lady Crystallia, het gewildste icoon van de mondiale modehoofdstad.

Sebastians geheime wapen is zijn geniale ontwerpster en beste vriendin, Frances. Ze is een van de slechts twee mensen die de waarheid kennen: deze prins draagt soms jurken. Maar Frances heeft grootse dromen, en als geheim wapen moet je nu eenmaal geheim blijven. Hoelang zal Frances haar eigen dromen opzij kunnen zetten om een vriend te beschermen?

Betoverend, liefdevol, sprookjesachtig

In de aflevering van de Grote Vriendelijke Podcast met Linda Dielemans, brak zij een lans om haar lievelingsboek ‘The prince and the dressmaker’ uit te laten geven in het Nederlands. Uitgeverij van Goor pikte dit op en een paar maanden later verscheen dit bijzondere boek. Na het lezen van dit boek, snappen wij Linda Dielemans heel goed. Het is een prachtig sprookjesachtig verhaal, uitgegeven als graphic novel. Vooral de illustraties zijn leidend in dit boek, de tekst staat op de tweede plaats. De illustraties zijn zwierig en passen heel goed bij de tijd waarin dit verhaal zich afspeelt. Er is getekend met veel details, zodat de illustraties hun eigen verhaal vertellen.

In het verhaal streven de prins en de naaister beiden een doel na in het leven, waarbij ze elkaars hulp en vriendschap nodig hebben. Haar droom is om een beroemde ontwerpster te worden en ze wil haar jurken graag zien bij modeshows. Van de prins wordt verwacht dat hij een geschikte huwelijkskandidaat uitzoekt. Maar wat niemand weet, is dat deze prins zich graag verkleed en een alter ego heeft. ’s Nachts gaat hij op pad als Lady Crystallia en hij heeft Frances nodig om voor hem de meest fantastische jurken te ontwerpen. De dromen van Frances zijn groter dan dat, maar kan ze haar droom opzij zetten om haar vriend niet te verraden?

Een prachtig boek voor kinderen vanaf 10 jaar oud. Een verhaal over mogen zijn wie je bent.