De school van de magische dieren, avonturen in het donker.

De school voor de magische dieren, avontuur in het donker.

Eddie is blij, want hij krijgt een magisch dier. De vleermuis Eugenia is heel vrolijk en lief. Net zoals Eddie houdt ze van tekeningen en van rommel. Ze worden meteen dikke vrienden.
Op school heeft Miss Cornfield een verrassing. Ze organiseert een leesnacht met de klas. Ze vertellen elkaar verhalen en lezen spannende boeken. Maar dan valt de stroom uit en raken twaalf jongens opgesloten in de griezelkelder van de school.
Zullen de magische dieren hen kunnen helpen?

Magie, spannend, avontuur

Dit is het derde deel in de serie over de School van de magische dieren. In de eerdere delen hebben we al kennis kunnen maken met de kinderen die op de Wintersteinschool in de klas van Miss Cornfield zitten. Winterstein lijkt een heel normale school, maar heeft eigenlijk een groot geheim. De kinderen in de klas van juf Cornfield krijgen namelijk soms bezoek van de eigenaar van de magische dierenwinkel, meneer Mortimer Morrison, de broer van juf Cornfield. Met zijn bus reist hij de hele wereld rond om magische, pratende dieren op te halen. Magische dieren geven onvoorwaardelijke liefde aan hun eigenaar en helpen ze altijd.

In dit deel krijgen twee nieuwe kinderen een magisch dier. Als eerste krijgt Eddie een magisch dier. Eddie is een verstrooide jongen, die zich verslaapt, zijn goede schoolspullen vergeet mee te nemen en wegdroomt in de les. Hij krijgt Eugenia, een vleermuis, als magisch dier. Die helpt hem om op te letten tijdens de les en zij zorgt ervoor dat hij zich niet verslaapt.

Ondertussen probeert Ida, een meisje wat in het eerste deel al een vos als dier heeft gekregen, de oude kastanjeboom bij haar op het plein te redden. De gemeenteraad wil de boom kappen, zodat ze er parkeerplaatsen kunnen maken. Ida probeert handtekeningen te verzamelen om ervoor te zorgen dat de boom behouden kan blijven. Haar vrienden willen haar in eerste instantie niet helpen. Totdat ze niet op de leesnacht op school verschijnt, omdat ze verkouden is geworden van het handtekeningen ophalen in de regen. Dan bedenken haar klasgenoten een plan om Ida te helpen om de boom te redden. Hierin speelt Eugenia een grote rol. Zal het hun gaan lukken?

De boeken over De school van de magische dieren zijn vlot geschreven. Er is een groot lettertype gebruikt wat prettig leest. Er staan niet veel illustraties in het boek, je vindt kleine illustraties door het boek heen. Voorin kan je een proloog vinden waarin de belangrijkste personen uit het boek kort worden voorgesteld. Dit is prettig voor als je de eerdere delen nog niet gelezen hebt. De boeken zijn los van elkaar te lezen, maar het is aan te raden om te beginnen met het eerste deel. Zo leer je de kinderen uit de klas van Miss Cornfield goed kennen.

Voor alle kinderen vanaf 7 jaar die houden van dieren en van boeken met een vleugje magie.