De sleutel tot de wereld

De sleutel tot de wereld

Woesj… ik word in een boek gezogen… waar ga ik naartoe?

Wanneer er een bol en een stok op de stoel vallen, verandert de saaie dag van een klein meisje in een grote ontdekkingsreis vol gevaarlijke zeemonsters, pratende olifanten en… een magische bibliotheek met heel veel boeken.

Magisch, dromen, avontuurlijk

Stel je voor: je zit buiten op de stoep omdat je je aan het vervelend bent. Ineens vallen er een stok en een bal voor je neer. Niet zomaar een bol, maar een Magische Straalbol. Deze bol kan je brengen naar magische en avontuurlijke plekken. Waar zou jij naar toe gaan? Het overkomt de hoofdpersoon. Via een wilde boottocht, komt ze aan bij het paleis. Het paleis vol boeken… de bibliotheek! Wanneer ze eenmaal binnen is, kijkt ze haar ogen uit. De olifanten lopen kriskras door elkaar en nemen haar mee naar magische plekken. Maar of alle dieren hier blij mee zijn…?

Boeken zijn de sleutel tot een andere wereld. Je kunt onze wereld achter je laten en op reis gaan naar andere landen en daar avonturen beleven. Voor de hoofdpersoon zijn de stok en de Magische Straalbol de letterlijke sleutel tot de bibliotheek. Vanuit hier gaat ze verder op reis. Jij gaat mee op deze reis door middel van de illustraties. Deze zijn dan ook de kracht van het boek. Ze zijn soms een klein beetje grauw van kleur, maar dit is niet storend omdat alle details zichtbaar zijn. Amal heeft voor deze illustraties ook de Key Colours Competition USA gewonnen! Dit is de prijs voor de mooie illustraties in een kinderboek.

Er is weinig tekst maar het geeft exact weer waar het over gaat. Daarnaast bieden de illustraties zoveel mogelijkheden tot een gesprek over reizen en dromen.

Voor iedereen vanaf 8 jaar.