De Stenen Grapjas

‘Ga je mee terug naar de oertijd…’

In Rotsfort woont Knor Knorrig. Hij lacht nooit! Maar Knor wil ook weleens lachen en organiseert een heus moppenfeest. De eerste die hem aan het lachen krijgt, wint een prijs: de Stenen Grapjas. Maar dan steelt een dief de prijs. Hoe moet Knor nu lachen?

Humor, oertijd, AVI

Geronimo Stilton is een serie populaire kinderboeken. Er zijn verschillende series van Geronimo Stilton waaronder stripboeken, boeken voor oudere kinderen en makkelijk lezen boeken. De boeken van Geronimo Stilton worden geschreven als autobiografische verhalen. Geronimo Stilton is de ik-figuur. De boeken worden uitgegeven onder de naam Geronimo Stilton, maar ze zijn gebaseerd op de ideeën van de oorspronkelijke schrijfster Elisabetti Dami.  Tegenwoordig worden de verhalen geschreven door verschillende auteurs in een studio. Ook zijn er nu diverse illustratoren betrokken bij deze reeks. De reeks wordt uitgegeven in wel 35 verschillende talen en kenmerkt zich door de vele illustraties en het grote bijzondere speelse lettertype.

De Stenen Grapjas is een makkelijk lezen boek. De makkelijk lezen editie heeft een aangepast en groter lettertype, meer regelafstand, extra witregels en minder moeilijke woorden. Toch is het nog steeds een echte Geronimo Stilton. Bij het boek zit ook een zogenaamde leeslegger. Wanneer je de boekenlegger dwars neerlegt kun je in de uitsnede precies twee regels zien, zodat lezen gemakkelijker gaat. Dit deel is geschreven op AVI E4 niveau.

Dit boek vertelt dus een verhaal uit de oertijd. De muis Geronimo Stilston wordt verdacht van diefstal van de bijzondere prijs: de Stenen Grapjas. Lukt het hem om zijn onschuld te bewijzen? Dat lees je in dit leuke humoristische boek. De Stenen Grapjas is een heerlijk deel uit de serie van Geronimo Stilton en is geschikt voor avontuurlijke kinderen vanaf 7 jaar die houden van een makkelijk lezen boek op AVI E4 niveau.