De Tempeljagers – De speer van Odin

De Tempeljagers - De speer van Odin
Series:

” Een razend spannend, ijskoud en gloednieuw avontuur van de Tempeljagers!”

Wanneer de onberekenbare Mentiri-organisatie Lara’s huis binnendringt, weten de Tempeljagers dat er groot gevaar dreigt. Een Vikinghelm wordt gestolen, waarmee de Mentiri een eeuwenoude Vikingkrijger probeert over te halen de speer van Odin van het geheime eiland Farblönvik te halen. De Tempeljagers reizen af naar Siberië om de helm terug te halen uit het hoofdkwartier van de Mentiri. Maar dan worden ze ontdekt en blijkt de Mentiri hun gruwelijke plan al verwezenlijkt te hebben. Lukt het de Tempeljagers om te ontsnappen uit de basis en de legendarische speer van Odin veilig te houden?

Avontuurlijk, spannend en realistisch

De Tempeljagers zijn terug met een spannend avontuur! Dit keer reizen we af naar het koude Siberië en IJsland. De Vikinghelm wordt gestolen uit Lara’s huis door de Mentiri. Daarmee willen ze de speer van Odin van het eiland Farblönvik halen. Maar dat laten de Tempeljagers niet zomaar gebeuren. Ze reizen af naar Siberië, naar het hoofdkwartier van de Mentiri, om de helm terug te halen. Maar ze worden ontdekt en gevangen genomen. Zal het ze lukken om te ontsnappen?

Het boek begint met een korte terugblik. Wat gebeurde er ook alweer in deel 3? Daarna begint het nieuwe avontuur. Vanaf de eerste bladzijde word je het verhaal ingezogen. De spannende gebeurtenissen volgen elkaar in rap tempo op, het is geen moment saai. Hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer puzzelstukjes op zijn plek vallen. Het boek bevat een aantal mythen. Verschillende magische krachten passeren de revue. Dit maakt het verhaal onvoorspelbaar en houdt het spannend tot het einde.

Het verhaal wordt verteld vanuit Kim. Je leert haar goed kennen en je sluit haar direct in je hart. Haar personage is realistisch en haar gevoelens zijn herkenbaar. Veel kinderen zullen zich met haar kunnen identificeren.

De speer van Odin is het vierde deel in de serie Tempeljagers. Hoewel het boek prima los te lezen is, zou ik toch aanraden om bij boek 1 te beginnen. In het verhaal wordt regelmatig teruggeblikt naar een eerder avontuur. Door de serie op volgorde te lezen, snap je het verhaal nog beter.

Een spannend, ijskoud verhaal voor avonturiers vanaf 10 jaar.