De Verbandbende – In het land van de nacht

‘Ga mee op een Egyptisch avontuur!’

Er is iets vreemds aan de hand: mummiekat Mioe is verdwenen uit het museum. De enige aanwijzing is een mysterieus gloeiend gat in het gebouw. De Verbandbende besluit achter Mioe aan te gaan en door het gat te springen. Dit is het begin van een avontuur vol geweldige goden, pratende sfinxen en gevaarlijke grotten. Het is aan de Verbandbende om te ontsnappen aan het land van de nacht!

Avontuurlijk, leerzaam en origineel

Wat krijg je als je twee piepjonge archeologen, een paar Egyptische mummies en een gemummificeerde kat bij elkaar zet? Juist: de Verbandbende! Dit heldenteam reist door tijd en ruimte en beleeft de gekste avonturen.

In dit eerste deel uit deze nieuwe, originele serie is mummiekat Mioe verdwenen uit het museum. Het enige vreemde in het museum is een mysterieus gloeiend gat. De Verbandbende besluit door het gat te springen en zo start een spannend avontuur. Lukt het de Verbandbende om mummiekat Mioe te vinden? En kunnen ze de weg naar het museum terugvinden?

Het boek is vlot geschreven en het heeft een fijn lettertype. De hoofdstukken zijn relatief kort en in ieder hoofdstuk gebeurt er weer iets nieuws. Het oude Egypte komt echt tot leven. Belangrijke figuren uit de geschiedenis worden een personage en krijgen zo hun eigen karaktereigenschappen. Ondanks dat dit een fictief verhaal is, valt er ook zeker iets te leren. Achterin het boek staan namelijk als bonus nog leuke Egyptische weetjes.

De zwart-wit illustraties hebben de kleur roze als steunkleur. Dit wordt door het hele boek toegepast. De informatiepagina’s achter in het boek zijn volledig roze gekleurd. Het maakt het boek tot een mooi geheel. De illustraties sluiten goed aan bij de tekst. Op sommige momenten spat de spanning er vanaf. De illustraties geven het verhaal precies de juiste sfeer.

Een origineel en leerzaam boek voor avonturiers vanaf 8 jaar.