De vier kaboutertjes in de zomer

‘Er waren vier kaboutertjes, die gingen op een keer

gezellig met zijn viertjes, naar het strandje bij het meer.’

Maartje, Joep, Johannes en Moontje zijn vier kaboutertjes die veel avonturen beleven in het bos. Zo bouwen ze een zandkasteel als huisje voor een heel bang muisje en vinden ze de ring van een verdrietig meisje terug. En wanneer de kaboutertjes hun tenten kwijtraken, weten ze hier met behulp van wat snoepjes vliegensvlug een oplossing voor te vinden. Dit en nog veel meer lees je in dit vrolijke voorleesboek op rijm over een van de gezelligste seizoenen van het jaar: de zomer!

Natuur, avontuur, rijmend

Vier kaboutertjes wonen in het bos. En waar beleef je de seizoenen meer dan daar? Na het boek over de herfst, winter en de lente kun je nu je serie compleet maken met het voorleesboek over de zomer!

In het begin van het prentenboek maak je kennis met de vier kaboutertjes die allerlei spannende en leuke avonturen beleven. De vrolijke en humoristische verhalen zijn op rijm geschreven en uiteraard gaan ze allemaal over de zomer. Spelenderwijs leren de kinderen van alles over de zomer. Zandkastelen maken, het opruimen van de rommel in de natuur, varen, kamperen, maar ook zijn er gedichtjes over de ekster, de hagedis en vogels geschreven.

Ook op de illustraties vind je van alles over de zomer. Allerlei dieren, planten en bloemen hebben een plaatsje gekregen in dit boek. De illustraties van Hanneke de Jager zijn erg bijzonder. Ze heeft een combinatie gemaakt van tekeningen met echte bloemen en gehaakte of gebreide bomen. Samen geven ze een bijzonder effect en een zomerse sfeer. Wat het boek extra leuk maakt, is dat er op elke bladzijde een vlinder is verstopt. Zoek je mee?

Voor alle peuters en kleuters die van zomerse avonturen houden!