De wereld rond met Stilton… Geronimo Stilton

‘Ga je mee op wereldreis met Geronimo Stilton?’

Heel Muizeneiland is in rep en roer: DE MUIZENISSIGE RACE RONDJE WERELD gaat van start! Geronimo vangt hier en daar flarden op over de reis, maar heeft het eigenlijk veel te druk om er meer over te weten te komen. Dan komt hij tot de schokkende ontdekking… dat hij zelf meedoet! Klem heeft de Stiltons ingeschreven voor dit grootste avontuur aller tijden waarin zeven teams naar tien, voor de deelnemers nog onbekende, bestemmingen over de hele wereld moeten reizen en daar allerlei opdrachten moeten uitvoeren en gevaren moeten trotseren. Een fenomenale ervaring, maar of Geronimo daar ook zo over denkt…

Avontuurlijk, informatief en raadselachtig

Kom, laten we een wereldreis maken! En niet zomaar een wereldreis, maar we doen mee aan dé wedstrijd van het jaar samen met Team Stilton. Er doen in totaal 7 teams mee aan de wedstrijd. De race bestaat uit tien etappes die ze moeten afleggen binnen 31 dagen. De teams weten vooraf nog niet naar welke steden ze moeten reizen. Daar kunnen ze achter komen door enigma’s op te lossen, dat zijn raadsels. Wanneer ze deze opgelost hebben, reizen ze naar de nieuwe bestemming. Eenmaal aangekomen op de nieuwe bestemming, krijgen ze op de Enigmawatch de opdracht die ze moeten uitvoeren. De opdracht bestaat altijd uit twee delen: het vinden van een bepaalde souvenir en het zoeken van een recept van een traditionele lekkernij. Daarnaast moet elk team een selfie maken bij het bijzondere monument uit het raadsel van dat land, waarna ze een stempel krijgen in hun paspoort van het lokale jurylid. Lukt het team Stilton om alle enigma’s goed op te lossen, de opdrachten goed uit te voeren en op tijd op de eindbestemming aan te komen?

Dit avontuurlijke verhaal neemt je mee naar tien bijzondere plaatsen over de hele wereld. Het boek bevat veel informatie over deze bijzondere plaatsen. Door de enigma’s, het reisdagboek van Benjamin en het avontuur ontdek je veel over het land van bestemming. Daarnaast komen er heel veel verschillende vervoersmiddelen voorbij. De auto en het vliegtuig ken je vast wel, maar weet je ook hoe je op een dromedaris moet stappen en hoe een onderzeeër eruit ziet?

Het boek zit boordevol leuke extra’s. Benjamin houdt een reisdagboek bij. Je vindt bij iedere bestemming een bladzijde uit dat reisdagboek. Achterin het boek staat het volledige reisdagboek dat hij bijgehouden heeft vol informatie over de verschillende bestemmingen. Daarnaast hoort er bij iedere bestemming ook een recept. Dit recept is toegevoegd in het verhaal, zodat je het zelf ook kunt maken. Een leuk detail is dat het recept in een kader geschreven is dat past bij de lekkernij. Zo staat het recept voor speculaasjes in een koekjesvorm geschreven. En bij iedere bestemming hoort ook een zoekplaat.

Een prachtig boek voor echte wereldreizigers vanaf 7 jaar.