De zoete tovenaars- Het magische verbond

‘Vriendschap is ons talent’.

In het stadje Belony gelooft iedereen in magie en wonderen. Behalve Eline, die vindt het maar onzin. Maar wanneer haar buurmeisje Charlie een chocoladereep eet die een wel heel raar effect heeft, begint Eline te twijfelen. De verlegen Robin komt de meiden redden. Hij maakt deel uit van de familie van De Zoete Tovenaars, mensen die het talent hebben om magisch snoep te maken waarmee ze anderen helpen. Volgens Robin kunnen alleen De Zoete Tovenaars de vloek verbreken. Met een koffer vol zoetigheden begint het drietal aan een gevaarlijke zoektocht. Want niet iedereen gebruikt het magische snoep alleen voor goede dingen…

Magisch, mysterieus, vriendschap

Eline voelt zich alleen op school. Ze heeft geen échte vrienden, dat terwijl ze dit wel heel graag zou willen. Haar buurmeisje Charlie hoort bij het populaire groepje en doet gemeen tegen haar. Wanneer er in de lokale snoepwinkel een bijzondere actie plaatsvindt, wint Eline een reep chocolade. De vrouw van de winkel, Althea zegt erbij dat alleen Eline hiervan mag eten. Maar Charlie pakt de chocoladereep af van Eline en wanneer ze er een hap van neemt, gebeuren er gekke dingen. Charlie slaat onbegrijpelijke taal uit en kleurt zelfs helemaal groen. Eline helpt Charlie en vanaf dat moment zijn de meiden vriendinnen. Samen proberen ze erachter te komen hoe het komt dat Charlie na het eten van de chocolade gek ging doen en vooral hoe ze het kunnen stoppen. Zou het iets te maken hebben met de legende over de magische zoetheden van Madam Picot? Madam Picot heeft jarenlang in Belony gewoond en opende daar een snoepwinkel. Het gerucht ging dat een bezoekje aan haar chocoladewinkel tot wonderen leidde. Wie haar creaties proefde, had kort daarna geen zorgen en problemen meer.

Op een dag staat er een mysterieuze koffer bij Eline op de stoep, een koffer met een kaart, een raadsel en vol met magisch snoep. Zou de familie Suikerbuik hier meer van weten? Over de familie Suikerbuik gaan geruchten dat ze zich bezig houden met toverkunsten en magisch snoepgoed. Ze ontmoeten Robin Suikerbuik, die zelf ook met een probleem zit. Om de problemen op te lossen, moeten ze het raadsel uit een koffer vol zoetigheden volgen. Dat leidt het drietal naar het Museum voor Zoete Kunsten, het verborgen hoofdkwartier van de Zoete Tovenaars. De tijd dringt… zij zijn namelijk niet de enigen die op zoek zijn naar deze wonderlijke plek.

Het verhaal deed ons denken aan de serie de ‘Magische apotheek’, een serie die we met plezier hebben gelezen. Ook de opmaak van de boeken komen overeen, vooral de illustraties. Het verhaal leest vlot weg en is spannend tot de laatste bladzijde. Een verhaal over vriendschap, magie en avontuur.

Voor alle kinderen die houden van een zoet, magisch avontuur.