De zusjes uit het verzonken moeras

De zusjes uit het verzonken moeras

‘Toen het ochtend werd, was Grace weg. En de sneeuw had haar sporen gewist.’

De zusjes uit het Verzonken Moeras is een beklemmend mooi historisch kinderboek vol magie. Zes zusjes wonen op een armzalige boerderij omgeven door moerasland. Hun vader is een tiran. Hun zorgzame grootmoeder probeert hen te beschermen, maar wat als zij er niet meer is? Het dorpje in de moeraslanden krijgt bezoek van een mysterieus circus, waar de drie oudste zusjes op een avond samen heen gaan. De volgende ochtend is Grace, de oudste, spoorloos verdwenen. Kan Willa haar zus redden van haar lot, en tegelijkertijd aan haar eigen noodlot ontsnappen?

Beklemmend, mysterieus, meeslepend

‘Zorg dat de eerste meid goed trouwt,
de tweede ’t huis op orde houdt.
Een derde kan maar weinig kwaad,
Als ’t boerenwerk naar haar toe gaat.
Help vier en vijf aan ’n echtgenoot.
Of zes legt jou in ’t graf – morsdood.’

Dit is de Vloek van de Zes Dochters, waar de vader van Willa en haar 5 zussen heilig in gelooft. De zussen wonen samen met hun wrede vader en hun oma en vader op een boerderij, midden in het moeras. Hun oma zorgt goed voor ze, beschermt ze en geeft hen de liefde die ze niet van hun vader ontvangen. Het leven is niet gemakkelijk voor de meisjes. Zeker niet wanneer hun vader besluit zijn oudste dochter Grace uit te huwelijken aan een vreselijke, oudere man. De avond voordat Grace vertrekt, gaan de drie oudste zussen naar het Volle maan circus in het moeras. Ze beleven daar een magische en bijzondere avond en genieten met volle teugen. Wanneer ze de volgende ochtend wakker worden, is Grace verdwenen. Willa denkt dat ze misschien vertrokken is met het circus en besluit haar te gaan zoeken in het moeras. Zou het haar lukken om haar zus te vinden?

Lucy Strange neemt je vanaf pagina één naar een wereld die je niet loslaat. Het verhaal is mysterieus, beklemmend, spannend en zorgt ervoor dat je door wilt blijven lezen. Lucy Strange neemt je mee naar een prachtige nieuwe wereld die qua uiterlijk niet lijkt op de onze, maar weet dit zo te omschrijven dat het allemaal heel logisch voelt. De sfeer van het verhaal wordt goed beeldend omschreven, je ziet het verhaal voor je ogen gebeuren. Een prachtig verhaal.

Voor alle kinderen vanaf 12 jaar en (jong)volwassenen die houden van een spannend, meeslepend, sprookjesachtig verhaal.