Die rotschool met die fijne klas

Die rotschool met die fijne klas
Tags: ,

“De kinderen zijn boos dat hun meester weggestuurd wordt. Ze bedenken een plan, maar zullen zij hun favoriete meester hiermee terugkrijgen?”

Groep 7 is dol op meester Jan Brinkman, want bij hem is het altijd gezellig. Maar directeur Wijnen is het niet erg eens met de manier waarop hij met zijn klas omgaat. Wanneer de kinderen hun meester weten over te alen om met zijn gammele oude auto mee te doen aan een autorace, loopt het uit de hand. Meester Jan wordt met ziekteverlof gestuurd en de strenge directeur neemt zijn groep over. De kinderen zijn boos en bedenken een plan, maar krijgen ze daar hun favoriete meester wel mee terug?

Humoristisch, spannend en herkenbaar

Die rotschool met die fijne klas is hét debuut van de meesterverteller Jacques Vriens en hij heeft destijds daarmee de lat direct hoog voor zichzelf gelegd. In de groep 7 van meester Jan Brinkman is het altijd gezellig. De kinderen zijn dol op hun meester. Wanneer de generale repetitie voor een autorace slecht afloopt, wordt de meester naar huis gestuurd. De kinderen nemen het voor hun meester op en laten zien dat ze echt gek zijn op hun meester en zijn manier van lesgeven.

Jacques Vriens heeft een vlotte manier van schrijven. De spannende gebeurtenissen volgen elkaar in rap tempo op. Echter zit er in dit boek ook een spannende verhaallijn die het hele boek door zorgt dat je op het puntje van je stoel blijft lezen. Het verhaal is herkenbaar, zowel voor kinderen in de basisschoolleeftijd als voor leerkrachten zelf. Thema’s als vriendschap en naar school gaan zijn voor kinderen de normaalste zaak van de wereld. Voor leerkrachten zijn de thema’s als de manier van lesgeven en de relatie met de directeur herkenbaar. Het boek is geschikt voor kinderen vanaf 9 jaar. Maar ook volwassenen zullen kunnen genieten van dit verhaal.

Een absolute aanrader voor jong en oud!