Dit gebeurde allemaal echt

Dit gebeurde allemaal echt
Series:

Dit verhaal is echt gebeurd. Geloof je het niet? Toch is het zo, lees zelf maar.

Vandaag gaat Cees een boek lezen in de tuin, samen met haar katten. De zon schijnt, in de tuin staat een schommelbank. Heerlijk rustig. Maar dan begint de buurvrouw tegen haar hondje te praten. Hárd. En buurman Matthijs blijkt een klusdag te hebben. Met slijptollen en zo. De herrie wordt HERRIE. En Cees? Die wordt woest. ECHT woest.

Humoristisch, kleurrijk en leren lezen

Dit gebeurde allemaal echt is het nieuwste deel in de serie Tijgerlezen. Deze serie boeken is ontwikkeld voor beginnende lezers. Onderzoek wijst uit dat kinderen het gelukkigst leren lezen als ze willen lezen en dat is precies waar bij deze serie op in wordt gezet. Leesplezier bij het lezen en het voorlezen staat centraal. De boeken uit de serie zijn spannend of grappig en hebben veel illustraties. Er is geen gebruik gemaakt van de standaard leesniveaus rondom technisch lezen. Kinderen kiezen zelf het boek waar ze aan toe zijn.

Joukje Akveld schreef een verhaal vol humor. Van zingende buren, tot klussende buren en een buurvrouw die haar hond Hatsjie heeft genoemd, je kunt het zo gek niet bedenken. Een middagje rustig lezen in de tuin kan Cees wel vergeten met al die buren om haar heen. Maar toch wil ze dit, ze moet en zal haar nieuwe boek uitlezen en misschien komen haar ouders daarbij toch van pas ondanks dat ze niet thuis zijn. De moeder van Cees is kinderboekenschrijfster en de vader van Cees is sloper, sloper van grote dingen. En Cees heeft een plan. Ze sloopt gewoon de huizen van al haar buren! Maar of dat wel zo’n goed idee is…

Het boek staat vol kleurrijke illustraties van Kees de Boer. Ze vullen het verhaal goed aan brengen het tot leven. Ik heb gelachen, me verbaasd en vooral genoten van opnieuw een top deel uit de serie Tijgerlezen, onder andere bekend van de boeken over Bob Popcorn.

Tijgerlezen is gelukkig leren lezen voor beginnende lezers vanaf een jaar of zes of zeven.