Dolfje Weerwolfje. Dolfje ontvoerd!

Dolfje Weerwolfje. Dolfje ontvoerd!

Dolfje Weerwolfje is ontvoerd. Door wie en waarom?

Op een dag wordt Dolfje Weerwolfje voor de ogen van zijn vriendin Noura ontvoerd. De grote vraag is natuurlijk door wie en waarom? Dolfje hoort wat zijn ontvoerders van plan zijn: ze gaan hem ontweerwolven! Kan hij op tijd ontsnappen? Komt hij weer veilig terug bij zijn familie?

Mysterieus, spannend en weerwolven

Dit boek bevat weer een zeer spannend weerwolvenavontuur over Dolfje Weerwolfje. Dolfje ontvoerd is het 21e deel in de spannende serie Dolfje Weerwolfje, geschreven door Paul van Loon. Alle Dolfje Weerwolfje-boeken zijn los te lezen van eerdere boeken. Natuurlijk weet je als lezer iets meer over de geschiedenis van Dolfje wanneer je eerder boeken gelezen hebt, maar belangrijke gebeurtenissen voor het verhaal worden altijd kort herhaalt. In dit superspannende weerwolvenavontuur vindt Dolfje eindelijk antwoorden over zijn verleden.

Dolfje, die af en toe een weerwolf is, heeft al een tijd een naar gevoel. Hij voelt aan dat er iets gaat gebeuren en droomt regelmatig heel vreemd. Dan komt zijn droom uit en wordt Dolfje door de spionnen uit zijn droom opgetild en in een zwarte auto geduwd. Noura, een vriendin van Dolfje (ook af en toe weerwolf) ziet het gebeuren en gromt haar engste weerwolfgrom. Helaas wordt Noura tegengehouden door een zilveren punt van een paraplu. Weerwolven kunnen niet tegen zilver. Noura rent wel meteen naar de ouders van Dolfje. Ze vertelt dat Dolfje is ontvoerd.

Dolfje blijkt ontvoerd te zijn door zijn echte ouders. Zij willen hem ontweerwolven en Dolfje vindt dat verschrikkelijk. De adoptiemoeder van Dolfje, Dolfje vindt eigenlijk dat zij zijn echte moeder is, vermomt zich als interieurverzorgster en het lukt haar om het huis waar Dolfje gevangen wordt gehouden binnen te dringen. Sterker nog, het lukt haar ook om Timmie mee te smokkelen. Zou het lukken om Dolfje te bevrijden? Kan Dolfje op tijd ontsnappen?

Paul van Loon heeft dit verhaal in korte zinnen geschreven, zodat het verhaal goed leesbaar is voor kinderen. Iedere zin begint ook op een nieuwe regel. Hugo Look verzorgde de prachtige gekleurde illustraties, waardoor het verhaal echt gaat leven. Het verhaal wordt afwisselend vanuit de bezorgde familie van Dolfje en vanuit de bange ontvoerde Dolfje verteld. Hierdoor bouwt de spanning goed op. Als je aan dit boek begint, is het heel lastig om te stoppen met lezen…

Het boek eindigt met een uitgebreid nawoord van Paul van Loon waarin hij vertelt hoe hij op het idee van dit boek is gekomen.

Kinderen smullen vaak van de verhalen van Dolfje Weerwolfje en ook dit deel werd geselecteerd als kanshebber voor een prijs van de Nederlandse Kinderjury. Het is een heerlijk boek voor kinderen van 7-9 jaar die houden van een spannend griezelverhaal. Het verhaal is geschreven op het leesniveau AVI E4.