Een corso vol verrassingen

Een corso vol verrassingen

‘Luister eens, wij hebben een idee.’

Opa Bas bouwde jarenlang fanatiek mee aan de wagens van het Bloemencorso Bollenstreek. Maar nu wordt hij ouder en gaat dat tot zijn grote spijt niet meer. Gelukkig bedenken zijn twee kleinkinderen een heel goed plan: zij gaan opa Bas eens flink in het zonnetje zetten. Ze maken, samen met een heleboel andere lieve mensen, een corsowagen speciaal voor hem. Dat zal een grote verrassing zijn… We kunnen niet wachten tot de optocht begint!

Rijm, kleurrijk en vrolijk

Bij opa Bas aan de muur hangen allemaal schilderijen en foto’s van het Bloemencorso Bollenstreek. Jarenlang heeft hij aan wagens gebouwd, maar nu lukt dat niet meer. Opa is oud, hij kan niet dagenlang timmeren, lassen en sjouwen. Opa Bas heeft zes kleinkinderen. Fleur en Tim wonen om de hoek, maar de andere vier wonen in het buitenland. Opa Bas zou het zo fijn vinden als hij alle kleinkinderen eens samen zag. Fleur en Tim zien dat opa Bas soms best eenzaam is. Ze bedenken een plan: ze gaan een corsowagen bouwen voor opa Bas, zo kan hij toch meedoen aan de optocht! Maar dat is niet het enige wat ze van plan zijn. Fleur en Tim hebben nog een grote verrassing voor opa. Ben je al nieuwsgierig?

Dit vrolijke prentenboek is volledig op rijm geschreven door Marianne Busser en Ron Schröder. Dit duo is een begrip in kinderboekenland. Hun boeken vol zitten vol fantasie, inlevingsvermogen en humor. Ze zijn enorm geliefd onder kinderen, ouders en leerkrachten.
Doordat het boek op rijm geschreven is, leest het erg fijn voor. Het ritme van de regels loopt heel mooi. Kinderen kunnen het boek al redelijk snel ‘meelezen’.

De kleurrijke illustraties komen van de hand van Lisa van Winsen. Ze zijn heel vrolijk en vullen de volledige pagina.  De illustraties laten zien wat er in de tekst beschreven wordt. Ze passen perfect bij de tekst en geven het verhaal sfeer. Zelfs de schutbladeren zijn geheel in stijl.

Een boek om vrolijk van te worden. Geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar.