Een gladiator heeft mijn lunchbox gestolen

Reis mee naar het oude Rome…

Maar pas op voor leeuwen en dampende drollen!

Harry is weer terug in het verleden (alweer!), terwijl hij juist deze middag andere plannen had. Maar nu zit hij in het oude Rome. Tot hij weer naar huis kan zit hij opgescheept met zijn nieuwe, valsspelende vrienden, moet hij uit de buurt zien te blijven van roofzuchtige leeuwen en ook nog eens de vele drollen op straat ontwijken. Hoe overleeft hij dit nu weer?

Avontuurlijk, humor, informatief

Een gladiator heeft mijn lunchbox gestolen is het tweede deel van de graphic novel-serie geschreven en geïllustreerd door Thiago de Moraes. In dit deel reis je samen met Harry naar het oude Rome, het land van de gladiatoren, plunderende leeuwen en toga’s. Terwijl Harry met zijn vrienden het spel Monster-haast-je-maar spelen komt zijn irritante zusje binnen lopen, die het gehele spel verpest. Terwijl zijn vrienden nog steeds niet geloven dat Harry echt naar het oude Egypte is gereisd in deel 1, vertelt hij nogmaals het moeilijke wiskundige raadsel. Zonder na te denken over de gevolgen… Al snel kom je, samen met Harry, in het oude Rome terecht.

Thiago de Moraes heeft weer een fantastisch kinderboek geschreven die enorm vermakelijk is, maar ook informatief. Als lezer leer je veel over het oude Rome zoals de rituelen, het stadsbeeld en de gladiatorgevechten. Een gladiator heeft mijn lunchbox gestolen is duidelijk een graphic novel. De combinatie van tekst en illustraties is in verhouding. De illustraties bevatten humor en geven een duidelijk beeld van het verhaal. Ze zijn zwart-wit met lichtblauw als accentkleur. Dit zie je in het gehele boek terugkomen. Door het grotere lettertype en de vlotte schrijfstijl leest het boek gemakkelijk weg.

Net als in deel 1 heeft Harry weer een overlevingsgids geschreven waarin extra informatie  wordt gegeven over het tijdperk in het boek.

Een graphic novel boordevol grappige illustraties en tip van Harry om te overleven in het oude rome. Voor lezers vanaf 9 jaar.