Een stukje van de regenboog

“De mooiste kindergedichten uit het afgelopen decennium.”

Door in dit boek te duiken, kun je genieten van de mooiste gedichten voor kinderen uit Vlaanderen en Nederland, die verschenen tussen 2010 en 2020. Stuk voor stuk zijn de gedichten origineel en authentiek, en spreken ze jong en oud aan door de magische spanning die eigen is aan goede poëzie.

bloemlezing, creatief, origineel

Wat zijn er toch veel prachtige gedichten geschreven in Nederland en Vlaanderen en wat is het fijn om veel van deze mooie gedichten die de afgelopen tien jaar zijn verschenen in deze bloemlezing bij elkaar te vinden en te kunnen lezen! Stuk voor stuk pareltjes; ze zijn kort, lang, grappig, treurig, moeilijk of gemakkelijk en ze zetten je aan het denken.

Jan van Coillie heeft 100 gedichten geselecteerd en in het voorwoord van deze bundel licht hij zijn keuze toe. Het boek is opgedeeld in 9 verschillende thema’s: Letters, woorden en boeken, Gevoelens en gedachten, Familie, School, De wijde wereld, Natuur, Dieren, Straffe verhalen, Slapen gaan en dromen. Binnen deze thema’s zijn zeer verrassende, creatieve en vaak mooi voor te dragen gedichten opgenomen.

Het boek is in een mooi formaat uitgegeven. De betoverende illustraties van Sassafras De Bruyn geven op een unieke manier, kleur aan de magie van de kinderpoëzie. De tekeningen zijn vaak grappig, betoverend en soms absurd. Het varkentje uit het gedicht “this varkentje” van Edward van de Vendel zie je door het hele boek in de illustraties terugkomen.

In deze bundel wil je als vanzelf blijven bladeren, lezen en kijken. Dit is zo’n boek dat in elke boekenkast en schoolbibliotheek een plek verdient!

Om voor te lezen vanaf zes jaar, zelf te lezen vanaf acht jaar.