Einstein de pinguïn

Een onverwachte logé wordt hun beste vriend. Mag Einstein ook bij jou logeren?

Wanneer de familie Stewart naar de dierentuin gaat, zijn Imogen en Arthur niet weg te slaan bij een kleine pinguïn. Ze gaan pas mee naar huis als hun moeder roept dat de pinguïn natuurlijk altijd welkom is om te komen logeren. Toch had niemand verwacht dat het dier die avond daadwerkelijk op de stoep zou staan, met een rugzakje om met de naam EINSTEIN erop.

Omdat het nu eenmaal was beloofd, mag Einstein blijven logeren. En hoewel een pinguïn in huis even wennen is, wordt hij al snel een onmisbare vriend voor alle gezinsleden. Maar hij kan niet voor altijd blijven. Toch?

Vriendschap, detective en grappig

Als na een bezoekje aan de dierentuin opeens een pinguïn op de stoep staat bij de familie Stewart moeten ze hem wel binnen laten. Beloofd is beloofd toch? Al snel blijkt dat er meer aan de hand is. Deze pinguïn is niet zomaar een pinguïn. Hij begrijpt wat ze tegen hem zeggen en komt niet zomaar eventjes op visite. Einstein is met een doel gekomen, het doel om zijn beste vriend Isaac terug te vinden. Gelukkig zijn Imogen en Arthur vastberaden om hun nieuwe beste vriend te helpen. Nu maar hopen dat ze het mysterie rondom de verdwijning van Isaac kunnen oplossen. Veel aanknopingspunten hebben ze niet. Zullen de foto’s uit het rugzakje van Einstein voldoende zijn? En gaat het ze lukken voor kerst?

Het verhaal van Einstein raakt je, hij mist zijn beste vriend. Door de beeldende schrijfstijl voel je de emoties van de pinguïn, ondanks dat hij niet kan praten en je dus niet zijn woorden of gedachtes leest. Ook de illustraties, die boordevol humor zitten, dragen hieraan bij. De personages lijken niet direct heel snugger door de ietwat ruig getekende ogen, toch zijn ze slimmer dan je verwacht. Het boek heeft een strakke zwart-witte stijl met op de kaft en op de schutbladen oranje als accentkleur. Toch heeft het boek geen suffe uitstraling. Wanneer kinderen door dit boek bladeren zullen ze nieuwsgierig worden. De vele illustraties maar ook de ruimtelijke opmaak van de bladzijden zijn onderdelen waarmee dit boek punten scoort.

In dit boek komen een diepe vriendschap, liefdevolle familie en een groot mysterie samen. En dat alles levert lieve, grappige en soms wat raadselachtige momenten op.

Voor detectives in spé met een beetje dierenliefde vanaf een jaar of 7.