Elfje Floriene kan bijna alles

Elfje Floriene kan bijna alles

‘Ga je mee kamperen met elfje Floriene, draakje Donatius en Vosje Vigilius?’

Kamperen! Elfje Floriene heeft er veel zin in. Maar Draakje Donatius en Vosje Vigilius willen alles zelf doen. Want de weg zoeken, de tent opzetten, een vuurtje maken: dat zijn stoere jongensdingen. Of toch niet?

Grappig, vrolijk en zelfvertrouwen

Bij het zien van de cover van dit boek, word je meteen vrolijk. Wat zit er een energie en positiviteit in de illustraties van Margot Senden. Heldere kleuren en duidelijke grote illustraties. Ik zou ze zo tot poster willen printen en ophangen aan de muur. Er zijn al meerdere boeken verschenen met Elfje Florentiene en Draakje Donatius in de hoofdrol. Dit is het vierde deel.

Li Lefébure schreef dit grappige en vrolijke boek over geloven in jezelf en in anderen. Het boek is ook opgedragen aan de beste meisjeskampeerders en aan twee stoere volwassen vrouwen die alles kunnen. Elfje Floriene gaat gezellig kamperen, zij heeft er erg veel zin in. Het valt alleen een beetje tegen dat Draakje Donatius en Vosje Vigilius alles zelf willen doen. Ze mag nergens bij helpen, iedere keer wordt ze weggestuurd. Dan is ze te klein, dan is ze een meisje en vinden ze haar niet geschikt voor jongensdingen. Of vergissen zij zich volledig in Elfje Floriene? Misschien kan zij wel veel meer dan zij verwachten…

Wat een heerlijk boek met een duidelijke boodschap. Geloof in jezelf, je kunt veel meer dan je denkt!  Dit boek is echt iets voor stoere jongens en meisjes vanaf vier jaar die zin hebben in een spannend en grappig kampeeravontuur. Als extraatje is er voorin het boek een knutselopdracht te vinden (van een windgong) en achterin staan nog heerlijke recepten om (tijdens het kamperen) zelf te maken met wat hulp.