Elvis & Jones

‘Volg de aanwijzingen en je ontdekt een heleboel geheimen’

Elvis & Jones is een spannend verhaal over twee stoere kinderen en een oude misdaad, met een mooie bijrol voor de stad Amsterdam!

Spannend, avontuurlijk en stoer

Elvis en Jones wonen in een oud huis in het centrum van Amsterdam. Hun vader is rechercheur bij de politie en hun moeder is kunstschilder. Op een dag vinden ze een roestig oud doosje op zolder. Daarin zit een brief, die in 1967 is geschreven door een meisje genaamd Hannah. Op de dag van haar verhuizing heeft ze een speurtocht gemaakt voor de kinderen die na haar in haar geliefde huis zullen komen wonen. Voor Elvis en Jones dus!

Broer en zus aarzelen geen moment en besluiten de aanwijzingen uit de brief op te volgen, ook al vindt Elvis het best spannend om ‘s nachts bij volle maan zijn kamer uit te sluipen en moet Jones steeds héél nodig plassen als ze nerveus is. Het is het begin van een spannende zoektocht die leidt naar een stokoude misdaad die hun vader moet oplossen…

Dit avontuurlijke verhaal is geschreven door een nieuw schrijversduo, en gebaseerd op de karakters van diens eigen kinderen. Dit maakt het verhaal persoonlijk.De hoofdpersonages hebben beide een compleet ander karakter waardoor ze elkaar goed kunnen aanvullen in het verhaal. Zo is het voor de lezer makkelijker om zich te kunnen identificeren in één van de personages. Het verhaal is spannend en bevat een kleine dosis fantasie. De zwart wit illustraties zijn getekend ter verbeelding van de situaties en dragen bij aan het tekstbegrip voor jonge lezers. Door het steeds vinden van nieuwe opdrachten en aanwijzingen blijft het verhaal zijn spanning behouden en blijft het interessant voor de jonge lezer.

Elvis en Jones is het begin van een serie spannende verhalen rondom een broer en zus die samen opgroeien in Amsterdam. Voor de avontuurlijke lezer vanaf circa acht jaar.