Escape Room

‘Kun jij uit het museum ontsnappen?’

Je voetstappen echoën door de verlaten Egyptische zaal en er loopt een rilling over je rug. Je hebt het gevoel dat er iets niet klopt. Je voelt aan de deur, maar die wil niet open – je zit opgesloten – Snel! Denk goed na als je uit het museum wilt ontsnappen!

Spannend, origineel en puzzelen

Het begon een paar dagen geleden. Je kreeg een brief. Je hebt geen idee van wie deze brief kwam, maar jouw naam stond op de envelop. In de envelop zit een plattegrond en een kort bericht: Het museum heeft je hulp nodig. 29 februari, 8 uur ’s avonds. Natuurlijk ga je helpen. Dus op de afgesproken tijd ben jij bij het museum. Maar wanneer je eenmaal binnen bent, ontdek je dat de deuren op slot zitten. Er is maar één weg naar buiten en dat is door alle puzzels op te lossen voordat het te laat is. Ga jij de uitdaging aan?

In dit boek vol puzzels en ontsnappingspogingen ontdek je van alles over o.a. Het oude Egypte, de Dinosaurussen, de Vikingen en de Middeleeuwen. Spelenderwijs leer je een heleboel over deze verschillende periodes uit de geschiedenis. In totaal kom je in zes verschillende kamers. In iedere kamer staat een andere periode uit de geschiedenis centraal. In iedere kamer moet je een aantal puzzels oplossen om tot de oplossing te komen en zo door te kunnen naar een volgende ruimte.

Achterin het boek zit een grote envelop. Hierin zitten allerlei kaartjes, bouwwerken en andere dingen die je nodig hebt om de puzzels op te lossen. Bij de puzzel in het boek wordt niet verteld welke spullen je nodig hebt, dat moet je zelf uitzoeken. Mocht je er echt niet uitkomen, dan kun je altijd een hint pakken van de stapel. Bij iedere puzzel kun je maximaal 3 hints krijgen om tot de oplossing te komen.

Ben jij klaar voor een leerzaam en spannend avontuur? Ontdek spelenderwijs nieuwe dingen uit de geschiedenis en ontsnap uit het museum in dit originele puzzelboek. Het is geschikt voor kinderen vanaf 8 jaar.