Evi en eenhoorn

‘Wat zou jij kiezen als je een wens mocht doen?

Evi verveelt zich en ketst steentjes over het water. Tot er een steen tegen een eenhoorn ketst. En Evi een wens mag doen. En ze wenst dat de eenhoorn in kwestie haar bestie wordt. Dus laveert Evi nu door alle basisschoolproblemen met een eenhoorn aan haar zijde. Niks mis met een beetje narcisme en hooghartigheid op zijn tijd als dat betekent dat je beste vrienden bent met een eenhoorn. Toch?

Vlot, fantasievol en humoristisch

Evi en eenhoorn is het eerst deel in de nieuwe graphic novel serie van Dana Simpson bij uitgeverij De Fontein. In dit eerste deel maak je kennis met Evi. Wanneer zij stenen aan het ketsen is over het water, raakt ze per ongeluk een eenhoorn. Ze mag daarom een wens doen. Ze wenst dat ze beste vriendinnen worden. Samen met eenhoorn beleeft Evi allerlei avonturen. Ze leren elkaar steeds beter kennen en begrijpen. Eenhoorn probeert Evi te helpen met gemene klasgenootjes of pianoles. De goedbedoelde adviezen werpen niet altijd hun vruchten af. Als dat maar goed gaat.

Dit fantasievolle verhaal leest heel vlot. De avonturen van Evi en eenhoorn volgen elkaar in rap tempo op, zodat je door de bladzijdes heen vliegt. De kleurrijke illustraties vullen de tekst perfect aan. Het is een verhaal vol jaloezie en vriendschap, vaak met een humoristisch tintje.

Naast het grappige verhaal over een meisje en haar beste vriendin eenhoorn, bevat dit boek nog een aantal gave extra’s. Zo kun je leren hoe je Goudsbloem, eenhoorn, en Evi tekent, hoe je echte eenhoornsnacks maakt of je eigen stripverhaal tekent en staan er leuke eenhoornweetjes in.

Een hilarisch, fantasievol verhaal voor kinderen vanaf 8 jaar die ook een eenhoorn als beste vriend willen hebben.