Felix zoekt geluk

Felix zoekt geluk

‘Vriendelijke mensen hebben meer vrienden.’

Geluksexpert Leo Bormans schreef drie voorleesverhalen voor jonge kinderen (en hun ouders) over wat je echt gelukkig maakt: bijvoorbeeld spelen en je fantasie gebruiken, emoties delen en lachen, even nadenken en keuzes maken. Felix beleeft samen met zijn zus Gloria en zijn beste vriend Ami kleine en grote avonturen. Geluk vind je immers niet in ‘dingen’ maar in ‘mensen’.

Inspirerend, praktisch, liefdevol

Leo Bormans schreef al boeken over geluk voor kinderen, maar dit is het eerste boek wat hij schreef voor kinderen in de peuter en kleuterleeftijd. In dit boek vind je drie verhalen over wat jonge kinderen echt gelukkig maakt; over spelen en je fantasie gebruiken, over emoties delen en lachen en over even nadenken en keuzes maken. Door het lezen van deze verhalen leren kinderen dat geluk niet zit in ‘dingen’ maar in ‘mensen’. Als je het fijn hebt met de mensen om je heen, maakt je dat gelukkig. In het voorjaar van 2021 zal er een nieuw deel uitkomen over Felix. Daarin zullen de onderwerpen zingen, helpen en zoeken aan bod komen.

Na elk voorleesverhaal vind je vragen die je je kind kunt stellen naar aanleiding van het verhaal. Hierbij wordt de link gelegd tussen het verhaal en de eigen ervaringen van het kind. Ben je ook wel eens sip? Wat doe jij om weer blij te worden? Wat doet Ami om zijn vriend Felix weer te laten lachen? Hierdoor ga je dieper in op het verhaal en op de gevoelens van je kind.

Ook staat er na elk verhaal een zogenoemd ‘knusselmoment’  beschreven. Dat is een moment wat begint met een knuffel en je rondt het af met een knutselopdracht, passend bij het verhaal. Zo gaan de kinderen samen met hun ouders en met Felix stap voor stap op zoek naar wat hun gelukkig maakt. Zoeken jullie mee?

Voor kinderen in de peuter en kleuterleeftijd.