Fien en Teun spelen Sinterklaas en Pietje

‘Zou Sinterklaas ook iets in de klompjes van Fien en Teun stoppen?’

Hoera, Sinterklaas is in het land! Fien en Teun mogen vanavond hun schoen zetten. Ze kunnen bijna niet wachten tot het zover is. Ze spelen dat ze Sinterklaas en Pietje zijn. Ze pakken cadeautjes in, strooien met pepernoten en vullen de schoenen van papa en mama met echte nepcadeaus. Zo gaat de tijd heel snel voorbij! Zou de Sint Fien en Teun niet vergeten?

Vrolijk en herkenbaar Sinterklaasverhaal met leuke extra’s: bak samen heerlijke speculaasbrokken, knutsel je eigen Sinterklaas- of Pietenmuts en zing mee met de Sinterklaasmedley van Fien en Teun!

Vrolijk, herkenbaar en Sinterklaas

Er zijn al meerdere boekjes verschenen over de kinderen Fien en Teun. Fien en Teun spelen Sinterklaas en Pietje speelt zich af in de voor jonge kinderen bijzondere periode in de aanloop naar vijf december. Fien en Teun zijn ontzettend blij dat Sinterklaas weer in het land is. Ze mogen hun ‘klomp’ zetten en kunnen bijna niet wachten tot het avond is. Daarom spelen ze maar dat ze zelf Sinterklaas en Pietje zijn. Zo komen zij de tijd wel door. Ze doen Sinterklaas na en ze pakken cadeautjes in en strooien met pepernoten in alle schoenen die ze maar kunnen vinden in huis.

Dit verhaal is zeer herkenbaar en bevat ook nog leuke extra’s. Na het vrolijke verhaal volgt nog een recept voor speculaasbrokken en tal van knutselideeën. Het boek eindigt met een aantal moderne liedteksten van sinterklaasliedjes. Alle muziek is ook te vinden op de website van Fien en Teun. Kortom, een praktisch boek onmisbaar in de spannende sinterklaastijd. Een heerlijk boek om voor te lezen, maar ook een boek waarin je volop ideeën vindt om met je kinderen aan de slag te gaan.

Het boek is geschreven door René Noorderveen. De sfeervolle vrolijke illustraties zijn van Anet van de Vorst. De illustraties geven een goed beeld van hoe het sinterklaasfeest gevierd wordt in veel gezinnen.

Dit boek is geschikt voor jonge liefhebbers van speculaasbrokken en pepernoten vanaf 3 jaar en brengt vast veel sinterklaasplezier voor iedereen.