Floor breekt door!

Heb jij hetzelfde talent als je moeder? En haalt jouw vader altijd de juiste boodschappen? Bij Floor gaat dit nog wel eens mis…

In Floor breekt door staan 14 gloednieuwe regels van Floor! Regels waarin Floor bij het rest-groepje wordt ingedeeld bij turnen, in plaats van bij het talenten-groepje. Hoe zou jij je voelen? Daarnaast breekt Floor door als vlogger, tot grote woede van haar broer Kees. En soms moet je een slimme list verzinnen als je ouders ineens willen verhuizen naar een krakkemikkige boerderij…

Humor, vriendschap, zelfverzekerd

Floor breekt door is vlot geschreven waardoor het makkelijk en snel lezen is. Het zijn korte hoofdstukken, waardoor je zomaar bij regel 14 aangekomen bent. Het leuke aan het boek is dat je de hoofdstukken ook los van elkaar kunt lezen. Dus vond jij regel 10 over onaardig doen tegen een vogel zo leuk dat je die nog een keer wilt lezen, dan is dat geen enkel probleem. Floor is een gewoon meisje maar heeft ook lef en soms (grappige) streken. Dit kan erg herkenbaar zijn. Of je bent zelf het tegenovergestelde maar geniet ervan wanneer Floor dit durft. Zij weet situaties zo te draaien dat het in haar voordeel kan werken en is niet bang om te falen. In dit boek komen verschillende onderwerpen aan de orde die realistisch zijn voor de lezer namelijk school, vriendschap, de relatie met je ouders, verliefdheid en ruzie.

De zwart-wit illustraties van Georgien Overwater zijn subtiel. Zij geven een speels effect. Wanneer Floor naar een houseparty mag van haar moeder is de helft van de uitnodiging te lezen als illustratie. Op deze manier trekt het je aandacht en kan je beginnen met puzzelen… want wat staat er daadwerkelijk op de uitnodiging?

Floor breekt door is het veertiende deel in de boekenreeks over Floor. De boeken zijn te lezen vanaf 9 jaar.