Frank en Stijn en het verdwenen konijn

Frank en Stijn en het verdwenen konijn
Tags: ,

‘Hoi hoi! Misschien ken je ons al? Misschien nog niet… We zijn een tweeling. Ik heet Frank en mijn broer heet Stijn.’

De tweeling Frank en Stijn zijn de kinderen van Arlette Skelet en Victor Weemoed. Ze wonen samen met kater Igor in een groot kasteel op een heuvel. Frank is dol op toverspreuken en op een dag laat hij het konijn van zijn vriendinnetje verdwijnen. Helaas komt dat konijn niet meer tevoorschijn. Frank is heel verdrietig. Samen met zijn broer gaat hij op zoek en allerlei sporen leiden tot grappige, spannende of onrustwekkende ideeën en acties.

Wervelend, magisch en grappig

Ken je de tweeling Frank en Stijn al? Samen met hun ietwat opvallende familie wonen ze in een groot kasteel op de heuvel. Frank heeft sinds kort een vriendinnetje, Fia. Op haar is hij smoorverliefd. Stijn wil graag bij het ‘stoere clubje’ horen, maar zijn die eigenlijk wel zo stoer als ze lijken? Frank en Stijn hebben twee buurvrouwen, Trees en Trui. De dames hebben een hekel aan de twee jongens die volop voor onrust zorgen. Maar samen beleven de broers de spannendste en meest grappige avonturen.

Als Fia en Frank aan het goochelen zijn gaat het enorm mis. Frank tovert Pokus, het konijn van Fia, weg. En helaas is het konijn nergens terug te vinden. Frank en Stijn moeten op zoektocht en volgen ieder spoor. Als het spoor leidt naar Trees en Trui schrikken de jongens. Zouden ze Pokus daar ooit nog vandaan krijgen? Ze bedenken een slim plan, aan de slag!

Frank en Stijn en het verdwenen konijn is alweer het tweede deel over de griezelige tweelingbroers. Het verhaal geschreven door Reine Pelseneer is ingedeeld in korte hoofdstukken. De tekst is beeldend geschreven en kent de nodige humor en spannende aspecten. Naast de tekst staat het boek boordevol illustraties gemaakt in groentinten. Ook de illustraties bevatten de nodige humor waardoor het verhaal nog meer gaat leven. Als lezer waan je je in de magische wereld waarin de broers leven.

Voor goochelaars en lezers met humor vanaf acht jaar.