Ga je mee naar Yellowstone?

Weet jij waaraan je kunt zien hoe oud een haai is of waarom het water in Park Jiuzhaigou zo helder blauw is? Ga mee op reis met Ula en Kuba en ga op zoek naar de antwoorden!

Eekhoorn Ula en Bizon Kuba zijn twee vrienden uit het laatste Europese oerbos in Polen. Maar een mysterieuze brief is het vertreksein voor een vervelende reis door acht nationale parken in verschillende continenten. Ontdek welke dieren er wonen, leer over de lokale planten en verbaas je over buitengewone natuurverschijnselen. Een verrassende combinatie van een verhaal in stripvorm met interessante weetjes over fauna en flora.

Ga jij mee op reis samen met Ula en Kuba?

Informatief, ontdekkend, speels

We beginnen met onze reis in Nationaal Park Bialowieza in Polen. Ula en Kuba krijgen een brief van Dakota, de nicht van Kuba. Zij nodigt hen uit om op bezoek te komen… in Amerika! Kuba wordt al meteen zenuwachtig, want dan moet hij met het vliegtuig. Samen met Filip maken ze een bijzondere en interessante langs acht Nationale parken over de gehele wereld. Omdat Ula allerlei notities maakt in ieder park, krijgen we een duidelijk beeld van de bloemen, planten en vruchten die daar groeien. In het verhaal zelf maken we kennis met de dieren die er leven, hoe bijzonder het is dat ze juist daar leven en leren we over de unieke natuurverschijnselen die we op onze mooie aarde hebben.

Aleksandra en Daniel Mizielinscy hebben werkelijkwaar een uniek boek gemaakt waarbij we op een speelse manier zo enorm veel kunnen leren over al het moois wat er op de wereld is. Je zou ze kunnen kennen van de bestseller Atlas. Het speciale aan dit boek is dat ze ons veel informatie geven in een stripvorm en met een rode draad. We volgen continue Kuba en Ula, maar maken kennis met nog zoveel andere dieren. Kinderen kennen vaak het weer in ons land, wat al erg wisselvallig kan zijn. Maar hoe kan het dat het in Groenland van november tot januari nacht is? Nog een uniek detail is de grootte van het boek. Het boek is namelijk 37.8 cm x 28 cm!

De illustraties zijn niet te missen in dit boek. Ze zijn overal met duidelijke tekstkaders of tekstwolkjes. Ieder Nationaal park wordt ingeluid met een twee-paginagrote illustratie waarbij de dieren allemaal zichtbaar zijn en we ook een duidelijk beeld krijgen van het landschap. Zoals al genoemd is lezen we ook wat Ula schrijft in haar notitieboek. Maar ze tekent hier ook veel in. We krijgen namelijk per Nationaal Park te zien hoe groot de bladeren en bloemen zijn. Ze zijn zoveel mogelijk op ware grootte getekend met de realistische kleuren.

Ga met Ula en Kuba op reis gaan en leer van alles over de natuur. Voor kinderen vanaf 8 jaar.