Gegijzeld

‘Ga naar huis.’

Het is het einde van het schooljaar en Yasmine en Jason zijn uitgenodigd voor het feest van hun klasgenoot Casper in de enorme villa van zijn ouders. Het belooft het feest van de eeuw te worden. De avond krijgt echter een onverwachte wending wanneer een groep oudere jongens binnenkomt. Ze verbieden iedereen om het huis te verlaten totdat ze hebben waar ze voor gekomen zijn. Langzamerhand verandert het droomfeest in een nachtmerrie…

Onvoorspelbaar, meeslepend en herkenbaar

Ken jij de Kluitman-novelles al? Deze boeken zijn niet dik, maar wel enorm spannend. Gegijzeld is één van de nieuwste boeken uit deze YA-serie.

Yasmine en Jason willen graag naar het feest van hun klasgenoot Casper. Hij woont in een enorme villa en zijn ouders zijn die avond niet thuis. Yasmine woont samen met haar vader, maar die laat haar echt niet naar het feest gaan. Yasmine bedenkt samen met Jason een plan om toch naar het feest te kunnen. Maar was dat achteraf gezien wel zo’n goed idee? De avond neemt een onverwachte wending wanneer er een groep oudere jongens het huis binnenkomt en iedereen gegijzeld houdt..

Het verhaal begint met een enorm spannende proloog. Je zit direct midden in het verhaal. Het verhaal pakt je vanaf de eerste bladzijde en het laat je niet meer los. De onzekerheid en angst tijdens de gijzeling zijn duidelijk te voelen. Het blijft onvoorspelbaar en verrassend tot en met het einde.

Het verhaal wordt afwisselend vanuit het perspectief van Yasmine en Jason verteld. Je kruipt volledig in de huid van de beide hoofdpersonages. Je kent hun thuissituatie en leert de personages gedurende het boek steeds beter kennen. Yasmine en Jason hebben beide hun eigen problemen en onzekerheden. Verliefdheid, vriendschap en een moeizame relatie met een stiefvader zijn nog maar enkele dingen waar ze mee te maken krijgen. Voor pubers hele herkenbare thema’s en dat maakt dat ze zich wellicht goed kunnen identificeren met één van de hoofdpersonages.

Dus maak je agenda leeg en laat je meeslepen met dit fantastisch spannende verhaal. Want als je eenmaal begonnen bent met lezen, wil je het niet meer wegleggen voordat je weet hoe het afloopt. Geschikt voor thrillerliefhebbers vanaf 13 jaar.