Geheimen van het heelal

Geheimen van het heelal
Series:

‘Ben je klaar voor een ontdekkingsreis naar de prachtige geheimen van het heelal? Daar gaan we!’

Een boeiend boek vol schitterende foto’s en leerzame info, waarin je de grootste mysteries van het heelal ontdekt. Voor ruimtereizigers vanaf 5 jaar. Wow! Daar is deze serie voor bedoeld – voor dieren, planten en verschijnselen die zo bijzonder zijn dat je er helemaal stil van wordt en nog maar één woord kunt zeggen: wow! Onze aarde zweeft rond in een onmetelijke ruimte vol prachtige planeten, flonkerende sterren en gigantische sterrenstelsels. Maar hoe worden sterren geboren? Hoe zien andere planeten eruit? En welke boodschap hebben we voor buitenaards leven? Maak een reis naar de verste uithoeken van het heelal en laat je betoveren door werelden waar je helemaal stil van wordt.

Betoverend, boeiend, mysterie

Ken jij de WOW-serie van Mack van Gageldonk al? Dit zijn informatieve boeken over dieren, planten en verschijnselen die zo bijzonder zijn, dat je er helemaal stil van wordt en nog maar één woord kunt zeggen: WOW!
In dit deel, Geheimen van het heelal, wordt je meegenomen de ruimte in. Je leest en leert over de planeet de aarde, over zwaartekracht, eb en vloed, het ontstaan van dag en nacht, kometen en meteoren. Maar natuurlijk staat het boek ook vol met informatie over andere planeten. Per planeet is een dubbele pagina gereserveerd. Je leest over de bijzonderheden en de plaats van de planeet binnen ons zonnestelsel. Verder vind je informatie in het boek over ruimtereizen, het Space Station en over telescopen.

De tekst wordt ondersteund met prachtig beeldmateriaal. De foto’s staan paginagroot afgebeeld en soms staan er kleine foto’s in de tekst. Je kijkt je ogen uit. Zonder de tekst te lezen is dit boek al een feest om door te bladeren. Je kijkt je ogen uit!

Voor alle kinderen vanaf 6 jaar die geïnteresseerd zijn in de ruimte.