Gekke goden en de Olympische spelen

‘De winnaar krijgt DEVOLLEDIGE berg Olympus en de verliezer moet VERTREKKEN!’

Kakdonis en zijn vrienden zijn niet wat je noemt atleten. Dus als hun school uitgedaagd wordt om mee te doen aan een sportcompetitie reageren ze niet enthousiast. Ze moeten het opnemen tegen de leerlingen van de Romeinse school aan de andere kant van de Olympusberg. Alsof dat niet al erg genoeg is, laten Zeus en zijn Romeinse tegenhanger, Jupiter, zich te veel meeslepen door de wedstrijd en zetten de berg in als prijs. Zullen de Gekke Goden een manier vinden om samen te werken met Kakdonis’ perfecte broer Adonis en zijn atletische vrienden om de Romeinen te verslaan, of moeten ze hun bergtop voor altijd verlaten?

Grappig, historisch, vermakelijk

Dit boek is het derde deel in de serie. Dit keer nemen Kakdonis en zijn vrienden het op tegen de Romeinse leerlingen aan de andere kant van de Olympusberg. De inzet is hoog, de winnaar krijgt namelijk de Olympusberg. Dat dit zover gekomen is, is te danken aan de leider van de Grieken, Zeus en de leider van de Romeinen, Jupiter. Zij denken beiden dat ze de beste zijn. Tijd om het uit te vechten tijdens de Godlympische spelen. Er is alleen één probleem, Kakdonis en zijn vrienden zijn allesbehalve sportief… Zeus schaft de school af en de kinderen moeten in plaats daarvan trainen. Ze duwen stenen de berg op, lopen hard en moeten zelfs op school gaan wonen, in het Godlympisch dorp, samen met de Romeinse deelnemers. Dan beginnen de spelen. Zal het Kakdonis en zijn vrienden lukken om de Romeinen te verslaan en zo berg Olympus veilig te stellen?

Het boek staat vol met grappige illustraties die goed passen bij het verhaal. Ze zijn allemaal in zwart/wit. De hoofstukken zijn kort en in de tekst staan veel woorden met hoofdletters geschreven. De tekst leest gemakkelijk, al hebben we het idee dat de namen  en de grapjes van de personages minder grappig zijn dan in de Engelse versie.

Een boek wat heel goed past in de tijd. Voor kinderen vanaf 8 jaar oud die houden van een grappig, historisch verhaal.