Hallo allemaal! Het leukste voorleesboek door juffen en meesters

‘Het leukste voorleesboek voor thuis en op school, geschreven door juffen en meesters.’

Een invalmeester die kan toveren. Magische stiften waarmee alles wat je tekent écht wordt. Een juf met een groot geheim. Een paarse eenhoorn op het schoolplein. Een boomhut bouwen met je beste vriend en een verhaal over de perfecte doperwtenvanger.

Wie weten beter wat leeft onder kinderen en waarover zij graag willen lezen dan de juffen en meesters die dagelijks met hen werken? Dit boek is geschreven door de bekende juffen en meesters.

Verhalenbundel, school, leerkrachten

Ben je nog op zoek naar een leuk voorleesboek met totaal verschillende verhalen? Wil je graag je leerlingen op school iedere dag een nieuw verhaal voorlezen of zoek je juist een origineel voorleesboek voor thuis? Denk dan ook eens aan dit boek Hallo allemaal. Op de voorkant van het boek staat vermeld dat dit boek het leukste voorleesboek door juffen en meesters is. Wat wordt daar nu mee bedoeld? Dit boek is niet zomaar geschreven door een selectie auteurs, maar aan dit boek hebben in Nederland bekende (vooral van social media) juffen en meesters meegewerkt zoals Sanne Ramakers (jufsanne.com), Bianca Antonissen (jufbianca.nl), Sander Gordijn (meestersander.nl), Anke van Boxmeer (jufanke.nl) en nog vele anderen. Als geen ander weten deze juffen en meesters wat kinderen leuk vinden en dat merk je goed in dit boek.

De onderwerpen van de verhalen zijn ontzettend divers. Ieder kind zal dus aansluiting kunnen vinden bij een verhaal. Je merkt goed dat de auteurs bekend zijn met de doelgroep, de verhalen zijn precies de juiste lengte om goed voorgelezen te kunnen worden. In alle verhalen zit een bepaalde spanning waardoor je gedwongen wordt om het verhaal helemaal uit te lezen. En de titel van het boek doet ons natuurlijk allemaal denken aan een bepaald grappig liedje en blijft dus direct in je hoofd zitten. Het boek start met een verhaal van juf Ingrid over een boomhut die niet zo stevig is als gehoopt en het boek eindigt met een verhaal over een woensdagmiddag in de supermarkt geschreven door juf Bianca. Bij ieder voorleesverhaal vind je ook een aantal vrolijke illustraties. Een leuk weetje is dat de illustraties ook gemaakt zijn door een juf, juf Annemarie Hagelaar. De omslagillustratie is van Saskia Halfmouw.

Hallo allemaal is een originele verhalenbundel geschikt voor vrolijke kinderen van 6 tot 12 jaar die zin hebben in een verzameling bonte verhalen van echte juffen en meesters.