Het begint met een droom

‘20 Heldinnen die Nederland kleur geven’

Wat hebben zangeres Anouk, actrice Gerda Havertong en zakenvrouw Kenau Simonsdochter Hasselaer gemeen? Alle drie zijn het vrouwen die durfden te dromen, volhielden toen het tegenzat en zo onze wereld een stukje mooier hebben gemaakt.

In Het begint met een droom staan twintig vrouwen in de schijnwerpers die een verschil hebben gemaakt in de Nederlandse geschiedenis. En wat blijkt: zo anders dan jij en ik zijn ze helemaal niet!

Inspirerend, divers en fenomenaal

Onze Nederlandse geschiedenis kent veel fenomenale helden. Ieder met een eigen prachtig en inspirerend verhaal. Dit boek bevat de verhalen van twintig bekende en minder bekende vrouwen die iets voor ons land hebben betekend of dat nog steeds doen. Zij geven Nederland kleur en leren je dat iedereen een held kan zijn. Ook jouw moeder, buurvrouw en zelf jijzelf kunt een held zijn. De vrouwen in deze verhalen hebben niet allemaal de hele wereld veranderd, maar deze wel een klein beetje mooier gemaakt. Een heldin is een vrouw voor wie jij bewondering hebt, wie is jouw held?

Babs Gons heeft met deze verhalen een ode geschreven aan een twintigtal fenomenale vrouwen. Vrouwen die een inspiratie kunnen zijn voor velen. De verhalen, waarbij ieder persoon een eigen dubbele pagina heeft gekregen, zijn beeldend, pakkend, toegankelijk en vol lof geschreven. Ze vertonen respect voor de hoofdpersonen. Femme ter Haar maakt de verhalen beeldend door de schilderachtige illustraties die de pagina’s kleur geven. De diverse vrouwen stralen kracht uit. Samen hebben ze een inspirerend geheel weten te creëren voor alle vrouwen ter wereld. Dit boek leert je dat ondanks je geslacht, geaardheid of doelen, je altijd jezelf mag zijn. Volg je hart en laat je dromen uitkomen.

Een must read voor lezers van alle leeftijden.