Het boek van de sterren

“Ga jij mee op zoek naar het boek van de sterren?”.

Iedere avond, wanneer Elfie gaat slapen, leest opa voor. Altijd uit hetzelfde boek. Dit is het fijnste wat er is. Alles is dan goed. Als het boek uit is, valt Elfie in een diepe slaap. Zo gaat het iedere avond, iedere nacht. Maar op deze avond is alles anders, want het boek is weg! Opa en Elfie zoeken overal, maar het boek is weg en blijft weg. Elfie kan niet slapen en ze denkt alleen maar aan het boek. Hoe kan opa nu voorlezen?

Fantasierijk, meeslepend, kleurrijk

Is er een boek of een verhaal dat jij helemaal uit je hoofd kent? Dan weet jij vast hoe Elfie zich voelt! Elfie kan altijd heerlijk slapen als opa heeft voorgelezen uit Het boek van de sterren. Op een dag blijkt het boek weg te zijn. Het mooie aan dit boek is dat je op de ene bladzijde het verhaal van Elfie volgt en op de andere bladzijde het verhaal van het boek door middel van illustraties. Dit is zo mooi vormgegeven dat het niet verwarrend is welk verhaal je volgt.  Een prachtig gouden boekje van Sjoerd Kuyper waarbij de illustraties van Thé Tjong-Khing van grote waarde zijn. Een verhaal waarbij je heerlijk kan wegdromen. Het boek van de sterren is een boek van 4 – 99 jaar! Voor de jongste kinderen biedt het ook mogelijkheden om, met hulp van de ouder, de namen van de dieren te oefenen.

Het boek van de sterren is een gouden boekje dat in 2020 is uitgegeven. Oorspronkelijk komt het idee van de gouden boekjes uit Amerika. Het allereerste gouden boekje is uitgegeven op 1 januari 1942. En ook in Nederland zijn de gouden boekjes een begrip. De serie staat bekend om de originele verhaaltjes, prachtige illustraties en natuurlijk het gouden randje. En het leuke is dat er ieder jaar nieuwe boekjes bij komen, want vele Nederlandse auteurs en illustratoren willen een bijdrage hieraan leveren. Wil je meer weten over de gouden boekjes? Kijk dan even op: https://www.goudenboekjes.nl/home/over-de-gouden-boekjes/